مدیرعامل شیائومی دلیل گران تر شدن گوشی های این شرکت را توضیح داد - تکفارس 
مدیرعامل شیائومی دلیل گران تر شدن گوشی های این شرکت را توضیح داد - تکفارس 

مدیرعامل شیائومی دلیل گران تر شدن گوشی های این شرکت را توضیح داد

افشین نوری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:25
شیائومی

شیائومی به‌تازگی با انتشار گزارش مالی خود نشان داد که میانگین قیمت گوشی‌های این شرکت ۱۴.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

حالا با توجه به گران‌تر شدن گوشی‌های شیائومی، وانگ شیانگ رئیس شیائومی در توضیح آن گفته است که فناوری‌های پیشرفته شیائومی باعث افزایش قیمت آن‌ها شده است. با این خال، این شرکت همه تلاش خود را خواهد کرد تا گوشی‌هایی با مشخصات میان‌رده نیز بسازد.

وانگ ادعا کرده است که فروش گوشی‌های پایین‌رده این شرکت نیز قابل‌توجه بوده است و قیمت میانگین جهانی گوشی‌های این شرکت سریع رشد نکرده است. با این‌حال اگر گوشی‌های پایین‌رده شیائومی را از مستثنی کنیم، قیمت میانگین گوشی‌های این شرکت رشد بسیار سریعی داشته‌اند.

به‌گفته وانگ، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته لاجرم نیاز به سخت‌افزارهای رده‌بالا دارد و به همین‌خاطر چاره‌ای جز افزایش قیمت میانگین گوشی‌های این شرکت نیست.

شیائومی در سه ماهه اول ۲۰۲۲ درآمدی برابر ۱۱ میلیارد دلار کسب کرده است و ۴.۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. سود عملیاتی این شرکت نیز با کاهش ۵۲.۹ درصدی به ۴۳۵ میلیون دلار رسیده است. درآمد واحد موبایل شیائومی نیز ۶.۸ میلیارد دلار بوده که با عرضه ۳۸.۵ میلیون دستگاه به دست آمده است. این شرکت حدود ۴ میلیون گوشی رده‌بالا در چین عرضه کرده است که میانگین قیمت آن‌ها ۴۵۰ دلار به بالا بوده است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید