ای ام دی در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ از تراشه X670 اکستریم رونمایی خواهد کرد - تکفارس 
ای ام دی در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ از تراشه X670 اکستریم رونمایی خواهد کرد - تکفارس 

ای ام دی در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ از تراشه X670 اکستریم رونمایی خواهد کرد

مهدی حلوائی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 09:23
ای ام دی X670

ای ام دی امروز در خبری تایید کرد که در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ از فناوری‌های نسل بعدی دسکتاپ و موبایلی خود، که شامل پردازنده و تراشه‌های گرافیکی جدید این شرکت می‌شود، رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود که رونمایی از پردازنده‌های Zen 4 و تراشه‌های گرافیکی RDNA 3 بخشی از برنامه‌ی ای ام دی در این نمایشگاه باشد.

بر اساس گزارش‌های قبلی، ای ام دی در تراشه‌های جدید خود از سوکت جدیدی استفاده کرده و در نتیجه کاربران برای استفاده از آن‌ها به مادربرد مناسب نیاز خواهند داشت. گفته می‌شود که این تراشه‌ها در سه نسخه‌ی X670 ،B650 و X670 اکستریم به بازار عرضه خواهد شد. گزارش اخیر وب‌سایت VideoCardz نشان می‌دهد که تراشه‌های B650 و X670 اکستریم به‌ترتیب از استانداردهای PCIe 4.0 و PCIe 5.0 پشتیبانی می‌کنند اما نسخه‌ی استاندارد X670 با هر دو استاندارد PCIe 4.0 و PCIe 5.0 هماهنگ خواهد بود.

ای ام دی مدتی پیش اعلام کرد که تراشه‌های جدید این شرکت با حافظه‌های DDR5 هماهنگ می‌باشند اما گزارش اخیر Tom’s Hardware به عدم پشتیبانی همزمان آن‌ها از DDR4 و DDR5 اشاره کرده است. همچنین گفته می‌شود که مادربردهای مخصوص تراشه‌های X670 و X670 اکستریم از درگاه‌ USB 4 پشتیبانی خواهند کرد و مادربرهای B650 نیز نسبت به B550 از درگاه‌های بیشتری بهره خواهد برد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید