IDC: آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس پرفروش ترین گوشی های دنیا در سه ماهه اول ۲۰۲۲ - تکفارس 
IDC: آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس پرفروش ترین گوشی های دنیا در سه ماهه اول ۲۰۲۲ - تکفارس 

IDC: آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس پرفروش ترین گوشی های دنیا در سه ماهه اول ۲۰۲۲

افشین نوری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:22
۷ معرفی بزرگ در رویداد Peek performance اپل

طبق آمار سال گذشته، آیفون ۱۳ در رده سوم پرفروش‌ترین گوشی دنیا در سال ۲۰۲۱ قرار داشت حالا طبق آمار جدید، این گوشی پرفروش‌ترین گوشی دنیا در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ شده است. براساس گزارش IDC، گوشی آیفون ۱۳ اپل علیرغم وجود مشکلات در زنجیره تامین پرفروش‌ترین گوشی دنیا شده است.

این موسسه هرچند آمار و ارقامی ارائه نکرده است اما از آنجائیکه آیفون ۱۲ و ۱۱ به‌ترتیب پرفروش‌های گوشی‌های سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ بودند، این موضوع در مورد آیفون ۱۳ نیز قابل انتظار بود. این گوشی هم‌اکنون به قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

نزدیک‌ترین رقیب آیفون ۱۳ در این لیست، آیفون ۱۳ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی بوده است که رده دوم قرار گرفته است.‌ آیفون. ۱۳ پرو نیز با در رده سوم جای گرفته است. با این حال، آیفون ۱۳ مینی نتوانسته است در ۵ تای اول قرار بگیرد. این موضوع، علاقه مشتریان به نمایشگرهای بزرگتر را بیشتر نشان می‌دهد.

آیفون ۱۳

در مجموع، گوشی‌های سری آیفون ۱۳ حدود ۸۴ درصد از کل درآمدهای اپل در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ را تشکیل داده‌اند. بقیه درآمدها نیز از فروش آیفون SE 2022 و سری آیفون ۱۲ و ۱۱ بوده است.

چیزی که مشخص است این است که اپل ظاهرا دو سایز عالی برای گوشی‌های خود پیدا کرده است که با اقبال مشتریان مواجه شده است.

در سه ماهه گذشته، دو آیفون ۶.۱ اینچی اپل جزو ۵ تای اپل پرفروش‌ها بوده‌اند و این نشان می‌دهد که سایز ۶.۱ اینچی محبوب‌تر از سایزهای قبلی ۵.۸ یا ۴.۷ اینچی است.

اما نکته جالبتر اینکه سایز ۶.۷ اینچی نیز فروش خوبی در بین مشتریان داشته است و به همین‌خاطر امسال احتمالا آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی بهترین فروش را در بین سایر مدل‌های این سری داشته باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد مطمئنا اپل خواهد توانست ۴ جایگاه از ۵ گوشی پرفروش دنیا را از آن خود کند.

از طرف دیگر، سامسونگ را داریم که سری گلکسی S22 آن ظاهرا نتوانسته فروش خوبی داشته باشد و هیچکدام از مدل‌های این سری در ۵ گوشی پرفروش دنیا قرار نگرفته‌اند. در عوض، گوشی اقتصادی گلکسی A12 و گوشی میان‌رده گلکسی A32 در رده‌های سوم و پنجم جای گرفته‌اند.

البته سامسونگ پیشتاز بازار گوشی‌های میان‌رده است و دو گوشی گلکسی A12 و A32 با موفقیت جایگزین گوشی‌های سال گذشته گلکسی A13 و A33 شده‌اند و هدف اصلی سامسونگ برای ارائه گوشی‌های ۵G در همه رده‌های قیمتی را به خوبی تامین کرده‌اند.

متبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.