اولین بنچمارک های تراشه رایزن ۷ ۶۸۰۰U منتشر شد - تکفارس 
اولین بنچمارک های تراشه رایزن ۷ ۶۸۰۰U منتشر شد - تکفارس 

اولین بنچمارک های تراشه رایزن ۷ ۶۸۰۰U منتشر شد

مهدی حلوائی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 23:05
رایزن 7 6800U

ای ام دی اولین بار تراشه‌های سری رایزن ۶۰۰۰ را در جریان مراسم CES 2022 معرفی کرد و مدتی بعد نیز از تراشه‌های سری رایزن پرو ۶۰۰۰ رونمایی کرد. حالا شرکت ایسوس اولین لپ تاپ مجهز به تراشه‌ی رایزن ۷ ۶۸۰۰U را به بازار عرضه کرده و عملکرد این تراشه در بنچمارک‌های مختلف نیز مشخص شده است.

ایسوس زنبوک S 13 اولد از پردازنده‌ی رایزن ۷ ۶۸۰۰U و تراشه‌ی گرافیکی رادئون ۶۸۰M بهره برده است. این تراشه در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای بنچمارک Cinebench R23 موفق شد تا عملکردی مشابه تراشه‌ی رایزن ۹ ۵۸۰۰HS را به ثبت برساند. این در حالی است که عملکرد تراشه‌ی اینتل Core i5-1240HP حدود ۲۲ درصد ضعیف‌تر و Core i7-1260P نیز ۲۰ درصد بهتر از این تراشه بوده است. البته توان مصرفی اینتل i7-1260P دو برابر بیشتر از تراشه‌ی شرکت ای ام دی بوده و همین موضوع تاثیر مستقیمی بر عملکرد بهتر آن داشته است.

آزمایش‌های بنچمارک Cinebench R23 نشان می‌دهند که رایزن ۷ ۶۸۰۰U در مقایسه با رایزن ۷ ۵۸۰۰U حدود ۲۰ درصد سریع‌تر بوده است. این تراشه در Blender CPU نیز ۹ درصد سریع‌تر از رایزن ۷ ۵۸۰۰U بوده و عملکرد آن تقریباً مشابه Core i7-1260P می‌باشد. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند که عملکرد کلی سیستم‌های مجهز به رایزن ۷ ۶۸۰۰U نسبت به رایزن ۷ ۵۸۰۰U و i7-1260P به‌ترتیب ۵ و ۱۰ درصد بهتر است.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.