سامسونگ در سفر جو بایدن به کره جنوبی از فرآیند تولید ۳ نانومتری خود رونمایی می کند - تکفارس 
سامسونگ در سفر جو بایدن به کره جنوبی از فرآیند تولید ۳ نانومتری خود رونمایی می کند - تکفارس 

سامسونگ در سفر جو بایدن به کره جنوبی از فرآیند تولید ۳ نانومتری خود رونمایی می کند

مهدی حلوائی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 22:39
سامسونگ

در حالی که قرار است تا سامسونگ مراحل تولید انبوه فرآیند ۳ نانومتری خود را به‌زودی آغاز کند، گفته می‌شود که این فرآیند نسل بعدی سامسونگ برای جو بایدن به نمایش گذاشته خواهد شد. به‌گزارش خبرگزاری Yorhap، رئیس جمهور آمریکا به‌زودی در سفری ۳ روزه به کره‌ی جنوبی از کارخانه‌ی پیونگ‌تائک سامسونگ دیدن خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های قبلی، سامسونگ مدت‌هاست که در حال آماده‌سازی تولید انبوه فناوری ۳ نانومتری خود بوده است. این فناوری جایگزین فرآیند تولید ۴ نانومتری سامسونگ خواهد شد که از آن در ساخت تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده شده بود. ظاهراً سامسونگ سعی دارد تا برتری فنی خود نسبت به شرکت تایوانی TSMC را به جو بایدن اثبات کند.

فرآیند ۳ نانومتری سامسونگ ۳۵ درصد کوچک‌تر از فرآیند ۵ نانومتری این شرکت بوده و عملکرد و مصرف انرژی آن نیز به‌ترتیب ۳۰ و ۵۰ درصد بهتر است. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ این فناوری را برای رقابت با فرآیند تولید ۳ نانومتری TSMC طراحی کرده است. در صورتی که سامسونگ باز هم نتواند در رقابت با رقیب تایوانی خود موفق شود، به احتمال زیاد شرکت‌هایی مانند کوالکام برای ساخت تراشه‌های خود از فناوری سایر شرکت‌ها استفاده خواهند کرد.

نظر شما در مورد تراشه‌های ساخته‌شده توسط فرآیند تولید سامسونگ چیست؟ به‌نظر شما آیا این شرکت می‌تواند در رقابت با TSMC عملکرد بهتری را از خود به جای بگذارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید