گوگل یک صفحه جدید “Security & Privacy” برای اطلاع از امنیت گوشی خود در اندروید ۱۳ ارائه کرد - تکفارس 
گوگل یک صفحه جدید “Security & Privacy” برای اطلاع از امنیت گوشی خود در اندروید ۱۳ ارائه کرد - تکفارس 

گوگل یک صفحه جدید “Security & Privacy” برای اطلاع از امنیت گوشی خود در اندروید ۱۳ ارائه کرد

افشین نوری
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 18:09
اندروید ۱۳

این‌روز‌ها کاربران متوجه اهمیت حریم خصوصی و امنیت داده‌های خود در فضای آنلاین شده‌اند و به همین‌خاطر گوگل سعی کرده است امنیت سیستم‌عامل اندروید را بهبود ببخشد.

این شرکت با انتشار ویدیویی نشان داده است که اندروید چگونه از اطلاعات ما در برابر حملات هکرها محافظت می‌کند.

طبق این ویدیو، اندروید از طریق شناسایی و پاک کردن اپلیکیشن‌های آلوده و بدافزار این کار را انجام می‌دهد و روش کار آن شامل مراحل مختلفی می‌شود به این صورت است:‌

ابتدا قابلیت Verified by Play Protect اپلیکیشن‌های مشکوک به بدافزار را شناسایی می‌کند. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بفهمید اپلیکیشنی که از پلی استور دانلود می‌کنید امن ست یا نه.

اندروید ۱۳

در مرحله بعد، گوگل با ارائه آپدیت‌های امنیتی ماهانه سعی خواهد کرد گوشی شما همیشه به‌روز و امن نگه دارد. و اقدام بعدی، اجازه ندادن به اپلیکیشن‌ها برای دسترسی راحت به اطلاعات مکان شما خواهد بود که این موضوع اهمیت بسیار زیادی در محافظت از اطلاعات شخصی کاربران دارد.‌

اما قابلیت دیگری که گوگل قصد دارد در اندروید ۱۳ ارائه بکند صفحه یکپارچه “Security & Privacy” است.‌ شما در صفحه جدید “Security & Privacy” اندروید ۱۳ زیر دکمه “Scan device” گزینه‌ای با برند “Protected by Android” را مشاهده خواهید کرد که وضعیت امنیت گوشی شما را نشان خواهد داد.

اندروید ۱۳ از طرف دیگر، تاریخچه کلیپ‌بوردهای شما را پاک خواهد کرد تا ‌اپلیکیشن‌ها نتوانند از اطلاعات قبلی شما جاسوسی کنند. ضمنا اتصالات بلوتوثی و پهن‌باند شما به‌منظور بهبود امنیت شما از طریق آپدیت‌های گوگل پلی سیستم به‌روزرسانی خواهند شد. انتظار می‌رود این سیستم عامل به‌طور رسمی در ماه سپتامبر یا آگوست عرضه بشود.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.