راهنمای خرید بهترین تلویزیون های ۷۵ اینچ سامسونگ - تکفارس 
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های ۷۵ اینچ سامسونگ - تکفارس 

راهنمای خرید بهترین تلویزیون های ۷۵ اینچ سامسونگ

کسری نراقی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 16:56
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های ۷۵ اینچ سامسونگ - تکفارس 

خرید تلویزیون ۷۵ اینچ سامسونگ

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت تلویزیون هستیم. این دستگاه‌ها اکنون در تنوع اندازه بسیار بالا به بازار جهانی عرضه می‌شوند. تلویزیون‌های ۷۵ اینچ در بین انواع تلویزیون‌ها به محبوبیت زیادی در بین کاربران دست یافته‌اند. این تولیدات برای قرارگیری در محیط‌هایی با متراژ بزرگ مناسب هستند. تعداد خیلی زیادی از تلویزیون‌های میان رده و بالا رده بازار در اندازه ۷۵ اینچ تولید می‌شوند. تعداد شرکت‌های سازنده اینگونه تلویزیون‌ها کم نیستند منتها نام سامسونگ همیشه در بین آن‌ها درخشیده است.

خرید تلویزیون ۷۵ اینچ سامسونگ در چند سال اخیر رشد بی‌سابقه‌ای به خود دیده است. اما باید دید که چه چیزی باعث شده است این تلویزیون‌ها تا این حد به محبوبیت برسند؟ این تولیدات کدام‌اند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ در ادامه به شناخت کوتاه اما کلی از تلویزیون‌های ۷۵ اینچ سامسونگ دست پیدا خواهید کرد.

تلویزیون ۷۵ اینچ

در مجموع برای انتخاب تلویزیون برحسب اندازه باید چند پارامتر مختلف را در نظر گرفت. اندازه نمایشگر تلویزیون‌ از اتصال دو گوشه‌ی آن‌ها (وتر) بدست می‌آید. این عدد که برحسب اینچ، متغیر است. تلویزیون ۷۵ اینچ با عرض تقریبی ۱۶۶ سانتی‌متر و ارتفاع تقریبی ۹۳ سانتی‌متر از اندازه‌ای بزرگ برخوردار است. این تولیدات اصولاً برای قرارگیری در سالن‌های بزرگ مناسب هستند.

گفتیم که سازندگان زیادی در تولید تلویزیون‌های ۷۵ اینچ دست دارند و در این میان خرید تلویزیون‌های ۷۵ اینچ سامسونگ در اولویت تصمیم‌گیری بسیاری از خریداران بوده‌اند. نیاز و سلیقه شخصی کاربر از مواردیست که در انتخاب تلویزیون برحسب سایز تاثیر می‌گذارد اما بهتر است به متراژ محیط و فاصله‌ی مناسب قرارگیری از چشم‌ها توجه شود. فاصله‌ی مناسب قرارگیری تلویزیون از چشم معمولاً ۳ متر پیشنهاد می‌شود طوریکه در این حالت کمترین آسیب به چشم‌ها وارد می‌شود.

چرا تلویزیون‌های ۷۵ اینچ سامسونگ؟

موضوع برندینگ در دنیای امروزه اهمیت زیادی یافته است. در حالیکه برندهای جدید مدام از تکنولوژی‌های انحصاری در تولیدات خود پرده برمیدارند، برندهای قدیمی‌تر همچنان جایگاه ویژه‌ای نزد کاربران دارند. در بین تنوع برندهای سازنده هر کجا که صحبت از تکنولوژی و نوآوری بوده است، نام سامسونگ خوش درخشیده است. تلویزیون‌های سامسونگ سرآمد کیفیت و کارایی در تمام سال‌های گذشته بوده‌اند طوریکه محبوبیت آن‌ها انکار نشدنیست. سامسونگ در دهه گذشته به عنوان یکی از برترین سازندگان صفحه نمایش نیز شناخته شده است بنابراین انتظار می‌رود از بهترین نمایشگرها در تولیدات خود استفاده کند.

تلویزیون‌های ۷۵ اینچ سامسونگ تنها بخشی از تلویزیون‌های پرفروش این برند هستند که از تمام جهات دیزاین، کیفیت ساخت، نمایشگر، کیفیت تصویر، صدا، امکانات اسمارت و گیمینگ قابل تحسین‌اند. خرید تلویزیون‌ سامسونگ مورد استقبال افرادیست که خواهان محصولات تکامل یافته هستند.

راهنمای خرید بهترین تلویزیون های ۷۵ اینچ سامسونگ - تکفارس 

سری‌های مختلف تلویزیون‌های سامسونگ

  1. تلویزیون‌های microLED جزو لاین‌آپ جدید سامسونگ هستند. اینگونه تلویزیون‌ها اساساً بهترین کیفیت‌های OLED را در برمی‌گیرند و می‌توانند به حداکثر درخشندگی بیشتر از آن‌ها دست پیدا کنند. همچنین مشکل پیکسل سوختگی در تلویزیون‌های اولد را برطرف می‌کنند. تلویزیون‌های میکرو LED در سال ۲۰۲۱ شامل دو مدل ۱۱۰ و ۹۹ اینچی بودند. این شرکت در سال ۲۰۲۲، یک مدل ۸۹ اینچی را نیز به این دسته‌بندی اضافه کرد. به این ترتیب باید گفت حداقل تا به الان تلویزیون ۷۵ اینچ سامسونگ میکرو ال‌ای‌دی وجود ندارد.
  2. در سال ۲۰۲۲ از تلویزیون QD-OLED تحت عنوان S95B پرده برداشته شد. این تلویزیون فناوری نقاط کوانتومی و OLED را ادغام می‌کند و ضمن ارائه کنتراست فوق العاده برای ارائه حداکثر درخشندگی قابل تقدیر است. این تلویزیون تا به اکنون در سایز ۵۵ و ۶۵ اینچ تولید شده است و نسخه‌ی ۷۵ اینچ از آن وجود ندارد.
  3. Neo QLED‌ها برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ به لاین تولیدات سامسونگ اضافه شدند. نمایشگر نئو کیولد با تراکم بسیار زیاد مینی LEDها به خوبی نور را کنترل کرده و کنتراست خیلی بهتر از تلویزیون‌های کیولد را ارائه می‌دهد. تعداد خیلی زیادی از این تلویزیون‌ها در اندازه ۷۵ اینچ با وضوح تصویر ۴K و ۸K تولید شده‌اند. دیری نخواهد پایید که تلویزیون‌های ۷۵ اینچ سامسونگ نئو کیولد به محبوب‌ترین تلویزیون‌های ۷۵ اینچ در بازار جهانی تبدیل خواهند شد.
  4. تلویزیون‌های Lifestyle که شامل سری‌های The Frame، The Serif و The Sero هستند از تولیدات متفاوت سامسونگ با طراحی شبیه به قاب هنری هستند. سری Frame در اندازه ۷۵ اینچ نیز در دسترس قرار می‌گیرند.
  5. تلویزیون‌های ۷۵ اینچ سامسونگ QLED که برای بیشتر کاربران شناخته شده هستند جزو پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بالارده چند سال اخیرند. نمایشگر کیولد بر پایه‌ی نقاط کوانتومی از طیف گسترده رنگ برای نمایش واقع گرایانه تصویر پشتیبانی می‌کند. تلویزیون‌های کیولد در مقایسه با اولدها با قیمت مناسب‌تر و عدم مشکل پیکسل سوختگی محبوبیت بیشماری در بازار ایران پیدا کرده‌اند.
  6. تلویزیون‌های سری Crystal جزو مدل‌های میان رده و اقتصادی سامسونگ هستند که بیشترین طرفداران را در بازار ایران دارند. اینگونه تلویزیون‌ها از نمایشگر LED با فناوری رنگ کریستال پویا برای ایجاد تصاویری زیبا استفاده می‌کنند. خرید تلویزیون‌های ۷۵ اینچ سامسونگ کریستالی ۴K همچنان رو به افزایش است.
راهنمای خرید بهترین تلویزیون های ۷۵ اینچ سامسونگ - تکفارس 

دیزاین و کیفیت ساخت

سامسونگ را می‌توان برترین برند سازنده در دیزاین تلویزیون‌های ۷۵ اینچ قلمداد کرد. این برند با ایده پردازی هوشمندانه، پیروی از الگوریتم‌های زیبایی شناختی و پایبندی به دیزاین مینیمال، تلویزیون‌هایی ایده‌آل برای ارتقاء دکوراسیون را توسعه می‌دهد. پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه، سامسونگ را متوقف نکرد و در سال ۲۰۲۱ با توجه ویژه به سخت افزار از ضخامت تلویزیون‌های تولیدی خود به طور ملموس کاست. تلویزیون‌های جدید به لحاظ فریم و پایه نیز برتری خاصی بر سایر تولیدات بازار داشتند.

جالب است بدانید که سامسونگ یک لاین ویژه تحت عنوان تلویزیون‌های سبک زندگی (Lifestyle) دارد. اینگونه تلویزیون‌ها با معیارهای کامل یک قاب هنری و با هدف نمایش آثاری هنری دیجیتال طراحی می‎شوند. خرید تلویزیون‌های ۷۵ اینچ سامسونگ لایف استایل به افرادی که خواهان ایجاد تحول در دکوراسیون هستند، پیشنهاد می‌شود.

توان و کیفیت صدا

تلویزیون‌های ۷۵ اینچ میان رده سامسونگ عمدتاً با توان صدای ۲۰ وات ارائه می‌شوند اما می‌توان شاهد افزایش توان صدا در مدل‌های بالارده و پرچمدار بود. به طور کلی انتخاب تلویزیون از نظر قدرت صدا کار درستی نیست چرا که براحتی و با خرید یک سیستم صوتی جداگانه می‌توان صدا را ارتقاء داد منتها لازم است کیفیت و فناوری‌های بخش صدا را بررسی کنید. سامسونگ در تلویزیون‌های خود از فناوری‌های صوتی جالبی پرده برمیدارد به طور مثال Q-Symphony با امکان همگام سازی صدای ساندبار و تلویزیون، تجربه‌ی شنیداری رضایت بخشی را ایجاد می‌کند و یا Object Tracking Sound با ردیابی صدای اشیاء در صفحه به شنیده شدن جزئیات کمک می‌کند. برخی از تلویزیون‌های منتخب سال ۲۰۲۲ نیز برای نخستین بار از دالبی اتموس برای ایجاد صدای سه بعدی پشتیبانی می‌کنند.

راهنمای خرید بهترین تلویزیون های ۷۵ اینچ سامسونگ - تکفارس 

سرگرمی و امکانات هوشمند

تمام انواع تلویزیون‌های ۷۵ اینچ سامسونگ از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کنند. تعامل با این سیستم عامل آسان و بدون دردسر است. سرویس‌های استریم محتوا، خدمات رایگان سامسونگ، SmartThings، دستیار Bixby سامسونگ و دستیارهای گوگل و الکسا تنها بخشی از امکانات اسمارت این تلویزیون‌ها هستند.

تلویزیون‌های ۷۵ اینچ سامسونگ برحسب امکانات گیمینگ، تفاوت‌هایی با هم دارند اما تلویزیون‌های جدید در مجموع با نرخ تازه سازی بالا، سرویس بازی ارتقاء یافته، تاخیر ورودی کم و فناوری‌های نرخ تازه سازی، گزینه‌ای مناسب برای گیمرها و علاقه‌مندان به گیم هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید