ایسوس کارت جی فورس RTX 3080 نسخه Noctua را معرفی کرد - تکفارس 
ایسوس کارت جی فورس RTX 3080 نسخه Noctua را معرفی کرد - تکفارس 

ایسوس کارت جی فورس RTX 3080 نسخه Noctua را معرفی کرد

مهدی حلوائی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 00:18
RTX 3080 ناکتوا

ایسوس سال گذشته با شرکت ناکتوا (Noctua) در طراحی کارت جی‌فورس RTX 3070 همکاری کرد و حالا این شرکت نسخه‌ی مشابه کارت گرافیک RTX 3080 را نیز معرفی کرده است. این نسخه از کارت گرافیک پرچمدار انویدیا از دو فن خنک‌کننده‌ی ۱۲۰ میلی‌متری NF-A12x25 و هیت‌سینک بزرگ‌تر مدل TUF بهره برده است.

به‌گفته‌ی تیم ناکتوا، کار روی کارت RTX 3080 به‌دلیل مصرف انرژی ۳۴۰ واتی آن کمی دشوارتر از RTX 3070 بوده است. کارت‌های پرچمدار سری امپر شرکت انویدیا در بخش VRAM گرمای بسیار زیادی را تولید می‌کنند اما ناکتوا ادعا می‌کند که موفق شده تا میزان دمای این بخش را تا ۱۴ درجه‌ کاهش دهد. همچنین فن‌های خنک‌کننده‌ی این نسخه از کارت RTX 3080 بسیار ساکت‌تر از نسخه‌ی استاندارد آن بوده و صدای این فن‌ها در حالت سرعت استاندارد ۴.۵ دسی‌بل و در حالت حداکثر سرعت ۹ دسی‌بل است.

RTX 3080 ناکتوا

مشخصات کارت RTX 3080 نسخه‌ی ناکتوا همانند نسخه‌ی استاندارد آن بوده و تغییراتی در آن اعمال نشده است. در نتیجه‌ این کارت از تراشه‌ی گرافیکی GA102 با ۸۷۰۴ هسته‌ی کودا، فرکانس پایه‌ی ۱۴۴۰ مگاهرتز، فرکانس بوست ۱۷۸۵ مگاهرتز در حالت گیمینگ و ۱۸۱۵ مگاهرتز در حالت اورکلاک و همچنین ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6X با سرعت ۱۹ گیگابیت بر ثانیه استفاده کرده است. در حال حاضر قیمت این محصول اعلام نشده است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید