تعداد کاربران شیائومی از مرز ۵۰۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 
تعداد کاربران شیائومی از مرز ۵۰۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 

تعداد کاربران شیائومی از مرز ۵۰۰ میلیون نفر گذشت

افشین نوری
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:27
شیائومی

موسسه Counterpoint در جدیدترین گزارش خود عملکرد شیائومی در سه ماهه اول ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار داده است. طبق این گزارش، تعداد کاربران شیائومی از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرده است.

افزایش تعداد کاربران شیائومی باعث خواهد شد تا این شرکت به فکر طراحی محصولات جدیدتر بیفتد. شیائومی حدود ۱۰ سال پیش یک شرکت کوچک بود که فقط در چین فعالیت داشت اما بعدا فعالیت‌های خود را به کشوری هند گسترش داد و علاوه بر گوشی هوشمند توانست محصولاتی دیگری نیز در این کشور عرضه بکند.

این شرکت اکنون قصد دارد سهم بزرگی از بازار آمریکا را به خود اختصاص بدهد و در اروپا و آفریقا نیز جای پای خود را محکم‌تر بکند.

سرویس اینترنت شیائومی یکی از سرویس‌هایی است که این شرکت ارائه می‌کند و بیش از ۸۰ درصد درآمدهای آن در چین از این طریق است. تعداد کاربران فعال رابط کاربری MIUI شیائومی نیز به ۵۰۸.۹ میلیون نفر رسیده است که قابل‌رقابت با تعداد کاربران اپل و سامسونگ است.

این آمار نشان می‌دهند که شیایومی در طول این سال‌ها رشد پیوسته‌ای داشته است. تبلیغات نیز یکی از منبع درآمد شیائومی است. البته به نطر می‌رسد در خارج از چین نیاز به روش‌های دیگری برای درآمدزایی دارد

محصولات اینترنت اشیا شیائومی نیز تقریبا بی‌رقیب هستند و برای مثال در هند سهم بازار این شرکت ۲۴.۱ درصد بوده است. البته عملکرد شیایومی در همه زمینه‌ها خوب نبوده است و برای مثال عرضه ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم این شرکت کاهش یافته است.

استراتژی شیائومی عرضه محصولاتی است که نسبت به مشخصات‌شان ارزش خرید دارند. ضمنا این شرکت در بازارهای مختلفی وارد شده و توانسته در این بازارهای نیز موفق عمل بکند‌.

در هر حال باید منتظر بمانیم و بببنیم که عملکرد این شرکت در سال جاری چگونه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.