فاصله تهران تا کیش چند ساعت است؟ - تکفارس 
فاصله تهران تا کیش چند ساعت است؟ - تکفارس 

فاصله تهران تا کیش چند ساعت است؟

کسری نراقی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 14:57
فاصله تهران تا کیش چند ساعت است؟ - تکفارس 

فاصله تهران تا کیش به نوع وسیله نقلیه شما بستگی دارد. به منظور سفر به جزیره کیش از تهران، شما می توانید از هواپیما، قطار، اتوبوس و یا خودروی شخصی استفاده کنید. این روش ها تفاوت زیادی با یکدیگر دارند زیرا با استفاده از اتوبوس و قطار و خودروی شخصی، علاوه بر مسیر زمینی، باید مسیر دریایی را نیز طی کنید. سفر هوایی به کیش بهترین گزینه می باشد و با خرید بلیط لحظه آخری کیش می توانید در کوتاه ترین زمان به کیش برسید. در این مسیر، ایرلاین های مختلفی وجود دارد که شامل کیش ایر، ماهان، ایران ایر، کاسپین، ساها و شرکت های دیگر می باشد.

مسافت هوایی تهران تا کیش چقدر است؟

مسیر هوایی تهران تا کیش حدود ۱۰۵۲ کیلومتر بوده که حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا هواپیما به کیش برسد. پس از اینکه خرید بلیط هواپیما کیش از رسپینا را انجام دادید، به منظور سوار شدن به هواپیما ابتدا باید وارد فرودگاه مهرآباد شده و پس از بازرسی و دریافت کارت پرواز باید از گیت مشخص شده وارد سالن انتظار شوید تا نوبت پرواز شما برسد. هنگامی که سوار هواپیما شوید، از شما پذیرایی شده و پس از کمتر از دو ساعت پرواز شما در فرودگاه کیش فرود خواهید آمد.

شما می توانید هنگام خرید بلیط هواپیما با استفاده از فیلترهای مشخص شده، پرواز مورد نظر خود را با ایرلاین، قیمت و زمان مورد نظر مشاهده کنید. علاوه بر تنوع ایرلاین ها در مسیر تهران کیش، هواپیماهای مختلفی در این مسیر تردد دارند که می توانید آن ها را در جزئیات بلیط مشاهده کنید. این هواپیما ها شامل انواع هواپیماهای مسافربری در ایران مانند بوئینگ، ایرباس و فوکر می باشد.

البته مسیر هوایی تهران تا کیش به نوع هواپیما بستگی دارد. این پرواز ممکن است از یک ساعت و نیم تا ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه طول بکشد. در صورتی که می خواهید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید باید زمان مربوط به سوار شدن و پیاده شدن از هواپیما را در نظر بگیرید. هنگامی که سوار هواپیما می شوید، پروسه تحویل چمدان به ایرلاین و ورود مسافران به هواپیما ممکن است تا یک ساعت نیز طول بکشد. همچنین هنگامی که به فرودگاه جزیره کیش رسیدید، باید نسبت به تحویل چمدان از ایرلاین اقدام کنید که این روند نیز ممکن است کمی طولانی باشد.

مسافت تهران تا کیش با قطار

با توجه به موقعیت جزیره کیش، برای سفر به این جزیره با استفاده از قطار باید وارد بندر عباس شوید. پس از اینکه بلیط خود را خریداری کردید، باید حدود نیم ساعت قبل در ایستگاه راه آهن قطار حاضر باشید. مسیر ریلی از تهران به بندرعباس حدود ۱۳۳۰ کیلومتر بوده که حدود ۱۰ ساعت به طول می انجامد. پس از اینکه به بندرعباس رسیدید باید به سمت یکی از بنادر چارک، آفتاب و یا بندر لنگه رفته و از آنجا با استفاده از شناورها خود را به جزیره کیش برسانید. فاصله بندرعباس تا بندر چارک که مهم ترین بندر در نزدیکی کیش است، حدود ۲۶۰ کیلومتر می باشد که پس از طی مسیر دریایی ۳۲ کیلومتری به جزیره کیش می رسید.

قطارهای مختلفی در مسیر تهران به بندرعباس تردد دارد که شامل انواع قطار لوکس و معمولی مانند قطارهای ۴ تخته، ۵ تخته و اتوبوسی می باشد. هزینه استفاده از قطار نسبت به هواپیما کمتر بوده اما باید مدت زمان بیشتری را در مسیر باشید. علاوه بر این باید هزینه های مربوط به رسیدن به بندر چارک و مسیر دریایی را نیز در نظر بگیرید.

فاصله تهران تا کیش چند ساعت است؟ - تکفارس 

فاصله تهران تا کیش با خودروی شخصی

اگر می خواهید با خودروی شخصی به کیش بروید، می توانید از دو مسیر مختلف، از یزد و یا اصفهان عبور کنید. مسیر تهران تا کیش از شهر یزد حدود ۱۲۸۵ کیلومتر است که از شهرهای یزد، کرمان و سیرجان عبور کرده و وارد بندرعباس می شوید. همانطور که گفته شد فاصله بندرعباس تا بندر چارک نیز ۲۶۰ کیلومتر می باشد.

علاوه بر این می توانید از شهر اصفهان نیز عبور کنید که این مسیر، ۱۳۷۴ کیلومتر بوده و از شهرهای شهرضا، مرودشت، شیراز و فیروز آباد عبور کرده و مستقیما به بندر چارک خواهید رسید. در سفر به کیش از تهران با خودرو، این مسیر پیشنهاد می شود زیرا فاصله کمتری تا بندر چارک دارد. پس از اینکه به این بندر رسیدید باید با استفاده از لندیگراف های موجود در بندر، خودروی خود را به جزیره کیش ببرید.

فاصله تهران تا کیش چند ساعت است؟ - تکفارس 

سخن پایانی

در این مقاله، فاصله تهران تا کیش با هواپیما، خودرو و قطار بررسی شد. با توجه به موقعیت جزیره کیش پیشنهاد می کنیم، از هواپیما برای سفر به کیش استفاده کنید، زیرا علاوه بر مدت زمان کوتاه تر سفر، دغدغه استفاده از لندیگراف و شناور را نخواهید داشت. علاوه بر این، اگر با خودرو یا قطار سفر کنید ممکن است هزینه رفت و برگشت شما به کیش نسبت به هواپیما بیشتر شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.