نام نسخه های مختلف کارت های دسکتاپ اینتل آرک الکمیست مشخص شد - تکفارس 
نام نسخه های مختلف کارت های دسکتاپ اینتل آرک الکمیست مشخص شد - تکفارس 

نام نسخه های مختلف کارت های دسکتاپ اینتل آرک الکمیست مشخص شد

مهدی حلوائی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:48
اینتل آرک الکمیست

اینتل امروز درایور شماره‌‌ی ۳۰.۰.۱۰۱.۱۷۳۲ را برای تراشه‌های گرافیکی مخصوص لپ تاپ سری آرک الکمیست منتشر کرد. این درایور علاوه بر بهبود عملکرد تراشه‌های یادشده، نام نسخه‌های مختلف کارت‌های گرافیک دسکتاپ سری آرک الکمیست را نیز مشخص کرده است.

مطالب مرتبط:

اطلاعات افشاشده‌ی امروز با گزارش‌های قبلی همخوانی داشته اما درایور مذکور به نام برخی از کارت‌ها مانند آرک A350 اشاره‌‌ای نکرده است. بر اساس این اطلاعات، آرک A770 کارت پرچمدار سری آرک الکمیست بوده که از تراشه‌ی گرافیکی ACM-G10 با ۳۲ هسته‌ی Xe و باس ۲۵۶ بیتی بهره برده و در دو نسخه با حافظه‌ی ۱۶ و ۸ گیگابایتی در دسترس قرار می‌گیرد.

اینتل آرک الکمیست

همچنین کارت‌های آرک A750 و آرک A580 به عنوان میان‌رده‌های اینتل و برای رقابت با سری RTX 3060 شرکت انویدیا روانه‌ی بازار خواهند شد. گفته می‌شود که این کارت‌ها به‌ترتیب از ۲۴ و ۱۶ هسته‌ی Xe و ۸ گیگابایت حافظه‌ بهره می‌برند. با این وجود، کاربران احتمالاً می‌توانند به نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی آرک A750 نیز دسترسی داشته باشند.

اینتل همچنین سه کارت اقتصادی و رده‌پایین را با نام‌های آرک A350 ،A380 و A310 به بازار عرضه می‌کند. این کارت‌ها نیز به‌ترتیب از ۸، ۶ و ۴ هسته‌ی Xe استفاده کرده و به ۶ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 مجهز شده‌اند. قرار است که کارت‌های اقتصادی اینتل با سری RTX 3050 انویدیا و ناوی ۲۴ ای ام دی رقابت کنند. علاوه بر این، اینتل دو کارت پرو با نام‌های آرک A50 و آرک A40 را نیز تولید کرده که به‌ترتیب از تراشه‌ی گرافیکی ACM-G10 و ACM-G11 بهره می‌برند.

اینتل آرک الکمیست

نکته‌ی عجیب در مورد لیست منتشرشده، حضور کارتی با نام آرک A780 در آن است که تا به حال اطلاعاتی از آن به بیرون درز پیدا نکرده است. گفته می‌شود که این کارت احتمالاً نسخه‌ی لیمیتد ادیشن آرک A770 می‌باشد. اینتل اخیراً اعلام کرده بود که به علت تعطیلی کارخانه‌ها پس از شیوع مجدد ویروس کرونا، عرضه‌ی کارت‌های گرافیک دسکتاپ این شرکت تا پایان تابستان سال جاری میلادی به تعویق خواهد افتاد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید