کارت های سری انویدیا RTX 4000 احتمالاً در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ معرفی می شوند - تکفارس 
کارت های سری انویدیا RTX 4000 احتمالاً در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ معرفی می شوند - تکفارس 

کارت های سری انویدیا RTX 4000 احتمالاً در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ معرفی می شوند

مهدی حلوائی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 23:01
انویدیا RTX 4000

افشاگر معتبری با نام کاربری Kopite7kimi امروز در خبری اعلام کرد که تراشه‌های رایزن ۷۰۰۰ شرکت ای ام دی تنها محصولاتی نخواهند بود که زودتر از موعد مقرر روانه‌ی بازار خواهند شد و کارت‌های گرافیک سری RTX 4000 شرکت انویدیا نیز در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی معرفی می‌شوند.

بر اساس گزارش این افشاگر، کارت‌های سری ایدا لاولیس (Ada Lovelace) در بین ماه‌های جولای و آگوست معرفی خواهند شد. با این وجود هنوز تاریخ عرضه‌ی این کارت‌ها به بازار مشخص نشده است. همچنین شرکت‌های تولیدکننده‌ی منبع تغذیه‌ نیز باید هر چه زودتر محصولات خود را به بازار عرضه کنند چرا که گفته می‌شود این کارت‌ها به توان ۹۰۰ واتی نیاز خواهند داشت.

بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی، کارت‌های جی‌فورس RTX 4080 ،RTX 4090 و RTX 4070 به ترتیب با ۲۴، ۱۶ و ۱۲ گیگابایت به بازار عرضه خواهند شد. گفته می‌شود که کارت RTX 4090 توان پردازشی بیش از ۱۰۰ ترافلاپس داشته و یکی از قدرتمندترین کارت‌های تاریخ خواهد بود. با توجه به سقوط اخیر بازار رمزارزها و همچنین ثبات زنجیره‌های تامین، انتظار می‌رود که کاربران بتوانند کارت‌های سری RTX 4000 را با قیمت واقعی آن‌ها خریداری کنند.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.