ال جی از یک نمایشگر تاشو با قابلیت خم شدن ۳۶۰ درجه رونمایی کرد - تکفارس 
ال جی از یک نمایشگر تاشو با قابلیت خم شدن ۳۶۰ درجه رونمایی کرد - تکفارس 

ال جی از یک نمایشگر تاشو با قابلیت خم شدن ۳۶۰ درجه رونمایی کرد

افشین نوری
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 22:31
ال جی

ال جی چند وقتی است که به‌طور کامل از بازار گوشی هوشمند خارج شده است. با این حال این شرمت کره‌ای همچنان جزو یکی از مهمترین سازندگان نمایشگرهای LED است.

این شرکت حالا در نمایشگاه SID 2022 Display Week از یک نمایشگر تاشو OLED که قابلیت خم شدن از صفر تا ۳۶۰ درجه را دارد رونمایی کرده است.

این نمایشگر تاشو در حالت کاملا باز دارای سایز ۸.۰۳ اینچی است و مهمترین ویژگی آن این است که می‌تواند تحت هر زاویه خم بشود. ‌

ال جی

ال جی در این دستگاه تاشو از فناوری شیشه فوق نازک (UTG) استفاده کرده است و در نمایشگر خارجی از پوشش ماده ضد اثرانگشت استفاده شده است. ال جی همچنین ادعا کرده است که این نمایشگر می‌تواند تا ۲۰۰ هزار بار تا شدن را تحمل کند. این نمایشگر دارای رزولوشن ۲۴۸۰x۲۲۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۱۳ ppi است و ۱۰۹.۹ درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. روشنایی پایه و حداکثر آن نیز به‌ترتیب ۴۳۰ و ۶۰۰ نیت است.

به نظر می‌رسد که این نوع نمایشگر فعلا کاربرد زیادی ندارد و ما با یک دستگاه آینده‌نگرانه روبه‌رو هستیم. ال جی همچنن در نمایشگاه مذکور از یک پنل OLED تاشو ۱۷ اینچی با قایلیت تاشوندگی ۱۸۰ درجه رونمایی کرده است که شبیه لپ‌تاپ است و مثل گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ باز و بسته می‌شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید