سامسونگ قیمت تراشه های خود را افزایش می دهد - تکفارس 
سامسونگ قیمت تراشه های خود را افزایش می دهد - تکفارس 

سامسونگ قیمت تراشه های خود را افزایش می دهد

مهدی حلوائی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:57
تراشه

سامسونگ یکی از تولیدکنندگان اصلی تراشه بوده و بسیاری از شرکت‌ها از تراشه‌های این غول فناوری کره‌ای استفاده می‌کنند. این شرکت حالا اعلام کرده است که قصد دارد تا هزینه‌ی تولید تراشه‌های خود را در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش دهد. از این رو بسیاری از محصولات مجهز به این تراشه‌ها نیز با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

تحلیل‌گران بر این باورند که افزایش قیمت تراشه‌های سامسونگ بر بازار گوشی‌‌های هوشمند، کنسول‌های بازی، تبلت‌ها و خودروهای برقی تاثیر خواهد گذاشت و کاربران برای خرید این محصولات مجبور به پرداخت هزینه‌ی بیشتری خواهند بود. همچنین گفته می‌شود که که این موضوع باعث خواهد شد تا بسیاری از کاربران از خرید محصولات مورد نظر خود صرف نظر کنند و در نتیجه فروش این محصولات با کاهش روبه‌رو شود.

هر چند که افزایش قیمت تراشه‌های شرکت سامسونگ موضوع خوشایندی نیست اما این شرکت علی‌رغم مشکلات کمبود قطعات و همه‌گیری کرونا، برای مدتی طولانی تغییری در قیمت محصولات خود ایجاد نکرد. با این وجود، افزایش قیمت قطعات، شیوع مجدد کووید ۱۹ و همچنین وضعیت بی‌ثبات بازار باعث شده تا سامسونگ مجبور به افزایش هزینه‌ی تولید تراشه‌های خود شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید