اولین نمایشگر ۴۸۰ هرتزی دنیا برای کامپیوترها به نمایش گذاشته شد - تکفارس 
اولین نمایشگر ۴۸۰ هرتزی دنیا برای کامپیوترها به نمایش گذاشته شد - تکفارس 

اولین نمایشگر ۴۸۰ هرتزی دنیا برای کامپیوترها به نمایش گذاشته شد

افشین نوری
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:32
نمایشگر

یک سازنده نمایشگر به نام AUO نمونه‌های اولیه یک مانیتور گیمینگ ۴۸۰ هرتزی را در کنفرانس SID Week به نمایش گذاشت.

یکی از این نمونه‌ها، یک مانیتور ۲۴ اینچی FHD با نرخ نوسازی ۴۸۰ هرتز است که زمان پاسخ‌دهی آن کمتر از ۱ میلی‌ثانیه است و نمونه دوم یک لپ تاپ ۱۶ اینچی FHD با فرکانس ۴۸۰ هرتز است که زمان پاسخ‌دهی آن کمی کمتر از ۱ میلی‌ثانیه است.

وب‌سایت Ars Technica گزارش داده است که معرفی این نمایشگرها نشان می‌دهد که رسیدن به فرکانس ۴۸۰ هرتز قابل‌دسترس است و احتمالا به‌زودی شاهد تولید انبوه آن‌ها باشیم.

در حال حاضر، نرخ نوسازی نمایشگر اکثر لپ تاپ ها و کامپیوتر بین ۶۰ تا ۲۴۰ هرتز است و این عدد در مودد لپ تاپ‌های گیمینگ بین ۱۶۵ تا ۲۴۰ هرتز است. البته نمایشگرهایی با فرکانس ۳۶۰ هرتز نیز در بازار وجود دارند که تعدادشان محدود است و مثلا می‌توان به مانیتور Alienware 25 AW2521H اشاره کرد.‌

طبق گزارش Ars Technica، شرکت AUO قصد دارد مانیتپرهای ۴۸۰ هرتزی خود را برای شرکت‌های مثل ایسر، ایسوس و MSI ارائه کند.  این شرکت‌ها ابتدا باید به این نتیجه برسند که مانیتورهای ۴۸۰ هرتزی واقعا مفید هستند و سپس اقدام به استفاده از آن در دستگاه‌های خود بکنند. البته این شرکت‌ها ممکن است به جای ارائه نرخ ثابت ۴۸۰ هرتز از نرخ متغیر با خداکثر فرکانس ۴۸۰ هرتز استفاده کنند تا علاوه بر کاهش هزینه‌های خود به نتیجه دلخواه‌شان نیز برسند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم مانیتورهای ۴۸۰ هرتزی تا چه اندازه خواهند توانست وارد جریان اصلی بازار بشوند‌

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید