تیزر معرفی عینک واقعیت افزوده گوگل [تماشا کنید] - تکفارس 
تیزر معرفی عینک واقعیت افزوده گوگل [تماشا کنید] - تکفارس 

تیزر معرفی عینک واقعیت افزوده گوگل [تماشا کنید]

مهدی ملکی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 22:46
google i/o 2022

دیگر همه کاربران علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی خبر دارند که گوگل روز گذشته رویداد I/O 2022 را برای کاربران و همچنین فعالان و توسعه دهندگان این صنعت برگزار کرد.

دقیقاً در قسمت انتهایی رویداد، گوگل یک جفت عینک واقعیت افزوده (AR) را نمایش داد که قابلیت ترجمه فوری حین گفت و گو را دارند. مانند تبلت آینده گوگل و پیکسل ۷، اطلاعات زیادی از این عینک‌های واقعیت افزوده منتشر نشده است.

بنابراین هنوز مشخص نیست که دقیقاً شما چه زمانی قادر به تهیه آن‌ها خواهید بود. با این وجود جالب است که گوگل نیز در کنار اسنپ و متا، کار خود را در زمینه متاورس آغاز کرده و اکنون به رقابت مشغول شده‌اند.

این عینک‌ها می‌توانند به شکل فوری گفته‌های شخص مقابل را تحلیل کرده و به زبان شما ترجمه کنند. با وجود این که گوگل بیش از هر چیز روی جنبه واقعیت افزوده و ترجمه این عینک‌ها تمرکز کرده بود اما ما را به یاد «گوگل گلس» می‌اندازد.

شاید بتوانیم ادعا کنیم معرفی «گوگل گلس» (Google Glass) طی رویداد Google I/O 2012، این شرکت حوزه فناوری را در ترسناک‌ترین و غیرمنتظره‌ترین حالت تاریخ خود قرار داد.

این معرفی، آغازگر عمر کوتاه اما پرحواشی این محصول مصرفی و همچنین بازتاب دهنده این بود که چرا گوگل در آن زمان شرکتی هیجان‌انگیز تلقی می‌شد. افزون بر گوگل گلس، در این مراسم از نکسوس ۷ نیز رونمایی شد. اکنون یک دهه بعد، ما باز هم گوگلی را شاهد هستیم که افزون بر عینک واقعیت افزوده جدید خود، از تبلت سری پیکسل سخن می‌گوید.

پیش از آن که بیشتر ادامه دهیم و حوصله شما را سر ببریم، دعوت می‌کنیم در ادامه تیزر معرفی این عینک‌ها را در زیر در دو کیفیت ببینید یا دانلود کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید