استارلینک برای عرضه در ۳۲ کشور دیگر آماده است؛ خبری از ایران نیست - تکفارس 
استارلینک برای عرضه در ۳۲ کشور دیگر آماده است؛ خبری از ایران نیست - تکفارس 

استارلینک برای عرضه در ۳۲ کشور دیگر آماده است؛ خبری از ایران نیست

مهدی ملکی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 16:09
مناطق تحت پوشش استارلینک شرکت اسپیس ایکس

استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس اکنون برای عرضه در ۳۲ کشور جهان آماده است. شرکت ایلان ماسک برخلاف اعلامیه قبلی که به مشکلاتی در عرضه دیش‌های ماهواره‌ای این سرویس، چند ماه دیرتر اشاره می‌کرد، اکنون اعلام کرده که اسپیس ایکس آماده عرضه استارلینک بدون وقفه آماده انجام این کار است.

حساب توییتر این شرکت با انتشار یک اسکرین شات از نقشه جهان، نقاطی که این سرویس در آن‌ها در دسترس است را تایید کرده است. از جمله این نقاط می‌توان به اکثر قسمت‌های اروپا و آمریکای شمالی، بخش‌هایی از آمریکایی جنوبی، استرالیا و زلاند نو اشاره کرد. سایر بخش‌های جهان از جمله تمام قاره آفریقا روی این نقشه با عبارت «به زودی» علامت‌گذاری شده‌اند و انتظار می‌رود که حداقل قسمت‌های دیگری از جهان تا سال ۲۰۲۳ تحت پوشش شبکه اینترنت ماهواره‌ای این شرکت قرار بگیرند.

کشور ما ایران،‌در نقشه مذکور به رنگ خاکستری علامت‌گذاری شده است، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که به زودی خبری از عرضه استارلینک در ایران بشنوید. افزون بر ایران، روسیه، چین، بلاروس، ونزوئلا، کوبا و افغانستان از معدود کشورهایی هستند که اسپیس ایکس در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه استارلینک در آن‌ها ندارد.

خدمات‌دهی به ۳۲ کشور جدید پیشرفت بزرگی برای استارلینک به شمار می‌رود، زیرا این سرویس اوایل سال جاری میلادی تنها در ۲۵ کشور جهان در دسترس بود. از این جالب‌تر، عرضه فوری تجهیزات مورد نیاز به این کشورهاست. پیش‌تر خریداران سرویس استارلینک در ساب‌ردیت مربوط به آن، گزارش کرده بودند که حداقل باید چند ماه تا دریافت سفارش‌های خود منتظر بمانند.

اسپیس ایکس مدتی پیش در یک پیام توییتری با اشاره به کمبودهای موجود قطعات نیمه‌هادی و تاثیر آن‌ها بر انتظاری که از سطح تولید خود داشتند، ذکر کرده بود که این موضوع روی توانایی این شرکت در مهیا کردن بسیاری از سفارش‌های استارلینک تاثیر گذاشته است.

دیش جدید استارلینک

در ماه آوریل رسانه Rest of World گزارش کرد که اکثر کاربران استارلینک در آمریکای شمالی زندگی می‌کنند و مابقی آن‌ها، در استرالیا، زلاند نو و اروپا ساکن هستند. با در نظر گرفتن افزایش قیمت این سرویس در ماه مارس گذشته، اکنون خرید تجهیزات استارلینک ۵۹۹ دلار هزینه در پی دارد.

همچنین کاربران باید برای دسترسی به اینترنت، ماهانه ۱۱۰ دلار دیگر هم بپردازند. از طرفی اسپیس ایکس بعد از افزایش قیمت اعلام کرد که کاربران در صورت نارضایتی می‌توانند اشتراک خود را لغو کرده و هزینه‌های پرداختی خود را پس بگیرند.

کاربرانی که به مدت کافی صبر کرده ولی باز هم نتوانسته‌اند کیت اینترنت استارلینک را دریافت کنند، نه تنها تمام پول به آن‌ها استرداد می‌شود بلکه سپرده آن هم حساب خواهد شد.

به گفته استارلینک این دسته از کاربران که این سرویس را پیش‌خریده کرده‌اند می‌توانند با ورود به حساب کاربریشان در وب‌سایت رسمی این شرکت، زمان تقریبی تحویل محموله خود را مشاهده کنند. زمانی که یک کیت استارلینک آماده ارسال به مشتری می‌شود، شرکت با ارسال یک ایمیل، او را در جریان این موضوع قرار می‌دهد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید