۱ میلیارد دستگاه اندروید جدید طی یک سال گذشته فعال شده است - تکفارس 
۱ میلیارد دستگاه اندروید جدید طی یک سال گذشته فعال شده است - تکفارس 

۱ میلیارد دستگاه اندروید جدید طی یک سال گذشته فعال شده است

مهدی ملکی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 00:04
گوگل I/O 2022

اندروید از زمان عرضه‌اش در سال ۲۰۰۸، تبدیل به پراستفاده‌ترین سیستم عامل موبایل در سراسر جهان شده است. امروز گوگل در کنفرانس I/O 2022 آماری را از پیشرفت‌های این پلتفرم محبوب و همه‌گیر اعلام کرد که نشان می‌دهد، رشد آن اصلاً با افتی مواجه نشده است.

طی این مراسم اعلام شد که طی یک سال گذشته، بیش از ۱ میلیارد دستگاه اندرویدی جدید وارد بازار یا به اصطلاح فعال شده‌اند. با در نظر گرفتن ۸ میلیارد جمعیت جهان، این به معنای آن است که طی ۳۶۵ روز گذشته، یک هشتم از جمعیت جهان حداقل یک گوشی اندرویدی را از هر تولید کننده‌ای خریداری و در نهایت فعال کرده‌اند. این آمار و ارقام نشان دهنده این واقعیت است که چقدر دستگاه‌های اندرویدی متنوعی در دسترس هستند و مردم چقدر ساده می‌توانند یکی را تهیه کرده و از آن استفاده کنند.

گوگل آمار دیگری را هم منتشر کرده است. RCS که گوگل آن را به عنوان جایگزین پیام‌های متنی یا همان SMS به عنوان یک روش پیام‌رسانی چند پلتفرمه معرفی کرد، اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. از طرفی تبلت‌های اندرویدی هم بعد از عرضه اندروید ۱۲L، مانند سابق دوباره در معرض تمرکز این شرکت قرار گرفته‌اند.

به گفته گوگل در حال حاضر ۲۷۰ میلیون دستگاه اندرویدی با نمایشگرهای بزرگ در دست کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. مشخصاً تعداد تبلت‌های اندرویدی فعال در مقایسه با گوشی‌های هوشمند اندرویدی بسیار کمتر است. با این وجود، گوگل سعی دارد این شرایط را تغییر بدهد و باید منتظر باشیم و ببینیم که آمار چطور تغییر می‌کنند.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید