گوگل Real Tone را برای فوتوز عرضه می کند - تکفارس 
گوگل Real Tone را برای فوتوز عرضه می کند - تکفارس 

گوگل Real Tone را برای فوتوز عرضه می کند

مهدی ملکی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 23:34
گوگل I/O 2022

گوگل سعی داشت به واسطه ویژگی Real Tone موجود در سری پیکسل ۶، به رنگین پوستان امکان تصویربرداری در شرایطی را دهد که دو قرن تصویربرداری متمرکز بر سفید پوستان آن را مهیا نکرده بود. با این وجود، گوگل باور دارد که این ویژگی نه تنها برای گوشی‌های پیکسل، بلکه باید در تمام محصولات اندروید به کار رود.

از همین‌رو در کنفرانس I/O 2022، تصمیم گرفت Real Tone را برای اپلیکیشن فوتوز (Photos) نیز در دسترس قرار دهد و در کنار آن، قابلیت مذکور را به شکل منبع باز عرضه کند. اواخر این ماه، Real Tone در این اپلیکیشن قابل استفاده خود بود و کاربران می‌توان آن را به عنوان فیلتر دریافت کنند. در نتیجه، از این پس همه کاربران می‌توانند این فیلترها را برای تمام عکس‌هایی که ثبت کرده‌اند، اعمال کنند.

گوگل I/O 2022

افزون بر این، همان‌طور که اشاره کردیم، گوگل مقیاس تعیین رنگ Monk یا به اختصار MST را به شکل منبع باز منتشر می‌کند. مقیاس مورد اشاره از ده تن رنگ تشکیل شده که به نام الیس مونک (Ellis Monk) دکتر جامعه‌شناسی دانشگاه هاروارد نام‌گذاری شده است. دکتر مونک در توسعه مدل‌های یادگیری ماشین در پروژه‌های بینایی کامپیوتر نظیر MST، خدمات ارزنده‌ای را انجام داده است.

گوگل کارکنانش را ملزم به رعایت دستورالعمل‌هایی کرده است که منجر به دنبال کردن این تن‌های رنگ می‌شود. مقیاس MST در مرور زمان به‌روزرسانی می‌شود. از طرفی حتما نیاز نیست کسانی که از آن استفاده می‌کنند، مقادیر رقیق رنگ‌های فهرست شده را رعایت کنند. با این وجود، ایده اصلی درک دقیق‌تر رنگ پوست و چیزی‌هایی است که به آن مرتبط هستند.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.