بتای ۲ اندروید ۱۳ امروز عرضه می شود؛ از پیکسل های گوگل تا شیائومی - تکفارس 
بتای ۲ اندروید ۱۳ امروز عرضه می شود؛ از پیکسل های گوگل تا شیائومی - تکفارس 

بتای ۲ اندروید ۱۳ امروز عرضه می شود؛ از پیکسل های گوگل تا شیائومی

مهدی ملکی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 23:18
گوگل I/O 2022

تنها چند هفته از اولین باری که نخستین بتای اندروید ۱۳ برای دستگاه‌های پیکسل خود گوگل عرضه شد، می‌گذرد. ظاهراً I/O 2022 بهترین زمان برای معرفی زمان عرضه بتای ۲ اندروید ۱۳ بود و همین اتفاق هم رخ داد.

بتای دوم اندروید ۱۳ از همین امروز برای گوشی‌های هوشمند پیکسل و برخی از دستگاه‌های گزیده از جمله گوشی‌ها، تبلت‌ها و محصولات تاشو قرار می‌گیرد.

همانند بتای ۱، هم‌زمان با عرضه بتای دوم، این معرفی به معنای آن است که توسعه دهندگان از همین حالا می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را برای عرضه رسمی در ادامه سال جاری میلادی حاضر کنند.

با توجه به این موضوع، مایه تعجب است که این نسخه از اندروید، یکی از پایدارترین نسخه‌های بتای تاریخ اندروید است. بنابراین اگر دستگاه شما واجد شرایط دریافت اندروید ۱۳ است، اکنون پیشنهاد می‌شود که این کار را انجام دهید.

فعلاً مشخص نیست که چه تغییراتی در این نسخه بتای اندروید ۱۳ صورت گرفته است. بتای ۲ اندروید ۱۳ برای دستگاه‌هایی از شرکت‌های ایسوس، لنوو، نوکیا، وان پلاس، اوپو، ریلمی، شارپ، تکنو، شیائومی، ویوو و ZTE در دسترس قرار خواهد گرفت.

نسخه بتا ۱ دارای سه قابلیت جدید بود و همچنین شامل کنترل‌های بیشتری برای فایل‌های اشتراک‌گذاری شده می‌شد.

این نسخه همچنین شامل همه ارتقاهایی می‌شود که در پیش‌نمایش دوم توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ وجود داشت که از آن جمله می‌توان به درخواست مجوز ارسال نوتیفیکیشن برای اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. قابلیت‌های دیگری مثل پشتیبانی از بلوتوث LE و پشتیبانی از MIDI 2.0 نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.