سونی اکسپریا ۱ IV با نمایشگر ۴K و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شد - تکفارس 
سونی اکسپریا ۱ IV با نمایشگر ۴K و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شد - تکفارس 

سونی اکسپریا ۱ IV با نمایشگر ۴K و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شد

مهدی حلوائی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 18:22
سونی اکسپریا 1 IV

سونی سرانجام امروز از گوشی اکسپریا ۱ IV به عنوان جدیدترین پرچمدار خود رونمایی کرد. از آن‌جایی که تمرکز اصلی سونی در اکسپریا ۱ IV روی بخش دوربین‌ها بوده است، این گوشی از کلید شاتر اختصاصی بهره می‌برد.

اکسپریا ۱ IV از نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۴K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره برده و نسبت ابعاد نمایشگر آن نیز ۲۱:۹ است. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز و محافظ گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد. به‌ادعای سونی، این روشن‌ترین نمایشگر ۴K موجود در بازار بوده که میزان روشنایی آن ۵۰ درصد از نمایشگر گوشی‌های نسل قبلی این شرکت بیشتر است.

سونی اکسپریا 1 IV

پرچمدار جدید سونی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده و در کنار آن از ۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۳۰ واتی نیز بهره برده است. سیستم عامل اندروید ۱۲، حسگر اثر انگشت، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، بلندگوهای استریو و مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و غبار از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

سونی اکسپریا 1 IV

اکسپریا ۱ IV از ویژگی‌های جدیدی مانند Videography Pro برای استریم زنده، ارتقادهنده‌ی عملکرد بازی‌ها، فناوری صوتی دالبی اتموس و صدای ۳۶۰ درجه نیز پشتیبانی کرده است. ترکیب دوربین‌های پشتی این گوشی شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه‌ی ۲۲ میلی‌متری f1.7، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه‌ی ۱۶ میلی‌متری f2.2 و تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه‌ی ۸۵ تا ۱۲۵ میلی‌متری f2.3 تا f2.8 می‌شود. تمامی این دوربین‌ها از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برند. دوربین سلفی این گوشی نیز از نوع ۱۲ مگاپیکسلی بوده و از فیلم‌برداری ۴K به‌صورت HDR پشتیبانی می‌کند.

سونی اکسپریا 1 IV

اکسپریا ۱ IV همانند دیگر گوشی‌های سونی قیمت بالایی داشته و پیش‌فروش آن از امروز در وب‌سایت رسمی این شرکت آغاز شده است. این گوشی ۱۵۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده و از این نظر در کنار پرچمداران دیگری مانند آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S22 اولترا قرار می‌گیرد.

نظر شما در مورد گوشی اکسپریا ۱ IV چیست؟ به‌نظر شما آیا این گوشی توان رقابت با پرچمداران شرکت‌های اپل و سامسونگ را دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Nimahadad2280@gmail.com گفت:

    طراحی گوشی با اینکه مثلا جدیده و توی سال ۲۰۲۲ ساخته شده اما خیلی قدیمی هست طی سال های ۲۰۱۴ ،۲۰۱۵ شاهد اینجور طراحی گوشی بودیم اما ممکنه سخت افزار خوبی داشته باشه در کل سونی تو صنعت تلفن همراه به خصوص طراحی حداقل یک دهه عقبه نسبت به رقبا اینجوری پیش بره بخش گوشی رو هم مثل بخش لبتاب باید بفروشن