اینتل معرفی کارت های گرافیکی آرک الکمیست را به تعویق انداخت - تکفارس 
اینتل معرفی کارت های گرافیکی آرک الکمیست را به تعویق انداخت - تکفارس 

اینتل معرفی کارت های گرافیکی آرک الکمیست را به تعویق انداخت

افشین نوری
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:13
اینتل

اینتل قصد دارد کارت‌های گرافیکی آرک الکمیست خود را برای رقابت با انویدیا و AMD معرفی بکند.‌ اما به نظر می‌رسد که این شرکت با مشکلاتی مواجه شده است و معرفی این کارت‌ها به تعویق افتاده است.این در حالیست که شرمت‌های AMD و انویدیا خودرا برای رونمایی از جدیدترین نسل کارت‌های گرافیکی خود آماده می‌کنند.

اینتل اخیرا پردازنده‌های گرافیکی موبایلی سری آرک خود را با تاخیر عرضه کرد و حتی لیزا پیرس نائب‌رئیس اینتل به این موضوع اعتراف کرد و گفت که معرفی نسخه دسکتاپی این پردازنده‌ها نیز ممکن است با تاخیر مواجه بشود.

ظاهرا علاوه بر مشکلات داخلی این شرکت، عوامل بیرونی مثل شیوع مجدد کرونا نیز دلیل این تاخیر بوده‌اند‌. با این حال اینتل وعده داده است که لپ تاپ‌های مجهز به گرافیک آرک ۳ اواخر این ماه عرضه خواهند شد و دستگاه‌های مجهز به آرک ۵ و ۷ در ماه ژوئن روانه بازار خواهند شد.

البته همه این‌ها در حالتی است که همه چیز به خوبی پیش برود. اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که گیمرها منتظرند ببینند کارت‌های گرافیکی آرک اینتل درنهایت چه خصوصیات بارزی در مقایسه با کارت‌های انویدیا و AMD خواهند داشت.

اینتل احتمالا سری آرک ۳ خود را ابتدا در چین عرضه خواهد کرد تا بازخورد آن را ببیند و در ادامه نسخه‌‌های آرک ۵ و ۷ را عرضه بکند. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم این سشکت سرانجام چه زمانی کارت‌های گرافیکی آرک خود را ارائه می‌کند و عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی چگونه خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید