همه انتظارات ما از گوگل I/O 2022 - تکفارس 
همه انتظارات ما از گوگل I/O 2022 - تکفارس 

همه انتظارات ما از گوگل I/O 2022

مهدی ملکی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 23:01
انتظارات ما از گوگل I/O 2022

گوگل I/O 2022 دیگر فاصله چندانی با ما ندارد و ما می‌دانیم که بسیاری از کاربران منتظر برگزاری این رویداد هستند. متاسفانه هنوز هیچ چیز رسمی به‌خصوصی درباره جزئیات این رویداد منتشر نشده اما شایعات و گمانه‌زنی‌های متعددی وجود دارد.

مانند همیشه، این رویداد با تمرکز روی توسعه دهندگان و افراد حرفه‌ای برگزار خواهد شد. با این حال رویداد مذکور محل رونمایی از موارد مربوط به مشتریان هم خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع، ما تمام احتمالات قابل اتکا و منطقی را در مقاله پیش‌رو جمع‌آوری کرده‌ایم. پیش از برگزاری گوگل I/O 2022، همراه ما باشید.

جزئیات مهم گوگل I/O 2022

گوگل I/O 2022 چیست؟ گوگل I/O، رویداد سالانه مربوط به توسعه دهندگان این غول بزرگ دنیای فناوری است. در این کنفرانس توسعه دهندگان درباره آخرین به‌روزرسانی فناوری‌ها مطلع می‌شوند تا روند توسعه اپلیکیشن و سایر سرویس‌های اکوسیستم گوگل را بهبود دهند. همچنین این کنفرانس، یکی از اصلی‌ترین رویدادها برای معرفی‌های جدید گوگل است.

گوگل I/O 2022 چه زمانی برگزار می‌شود؟ شما می‌توانید این رویداد را ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۱۱ می ۲۰۲۲ میلادی) از تکفارس تماشا کنید.

این رویداد در کجا برگزار می‌شود؟ گوگل امسال برخلاف سال‌های گذشته، اجازه می‌دهد جمعیت بسیار محدودی در آمفی‌تئاتر شورلاین واقع در مانتین ویو کالیفرنیا گرد هم آیند و این رویداد را به شکل حضوری تماشا کنند. سایر شرکت کنندگان، می‌توانند رویداد مذکور را آنلاین نظاره کنند.

چه چیزی در گوگل I/O 2022 خواهیم دید؟

اندروید ۱۳

اندروید 13 - گوگل I/O 2022

تقریباً می‌توانیم ضمانت کنیم نه تنها اندروید ۱۳ در گوگل I/O 2022 حضور دارد، بلکه یک موضوع داغ و همچنین جذاب در این رویداد خواهد بود. اولین پیش‌نمایش توسعه دهندگان این نسخه اندروید در ماه فوریه سال جاری میلادی عرضه شد. با رسیدن به مرحله بتا و عرضه روی گوشی‌های پیکسل، ما اکنون اطلاعات بیشتری از اندروید ۱۳ در دست داریم.

به این ترتیب، اگرچه در حال حاضر هم چیزهای زیادی درباره آن می‌دانیم اما ظاهراً قرار است اخبار کاملاً جدید و اطلاعات بیشتری درباره آخرین نسخه سیستم عامل گوشی‌های هوشمند گوگل در این کنفرانس ببینیم. شاید زمان عرضه نسخه پایدار و … از جمله این اطلاعات باشند.

گوگل پیکسل ۶a

اگرچه گوگل معمولاً محصولات جدید سری پیکسل A را در این رویداد معرفی نمی‌کند اما شایعات اصرار به رونمایی یک محصول میان‌رده در رویداد پیش‌رو هستند. افشاگر این خبر ادعا می‌کند این ورودی جدید سری پیکسل A بعد از معرفی، مدت‌ها بعد و در ماه جولای روانه بازار خواهد شد.

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد این گوشی را نیز همراه با پردازنده تنسور و طراحی مشابهی با گوشی‌های سری پیکسل ۶ در دسترس قرار دهد. ظاهراً پیکسل ۶a (اگر بتوانیم آن را با این نام بنامیم) به غیر از ویژگی موشن مود (Motion Mode) دقیقاً از همان پیکربندی دوربین سه گانه به کار رفته در پیکسل ۶ پرو بهره خواهد برد.

گوگل پیکسل واچ

گوگل پیکسل واچ  گوگل I/O 2022

پیکسل واچ یکی دیگر از محصولاتی است که شایعات، به احتمال معرفی آن اشاره کرده‌اند. افزون بر ثبت نام تجاری این ساعت هوشمند، ما مدتی پیش شاهد افشای تصاویر واقعی آن هم بودیم. افشاگری که پیش‌تر به احتمال معرفی پیکسل ۶a اشاره کرده بود، باور دارد که این ساعت هوشمند با قیمت ۳۰۰ الی ۴۰۰ دلار در دو اندازه و چهار رنگ مختلف در I/O 2022 ظاهر خواهد شد.

تصاویر منتشر شده از این ساعت هوشمند، حداقل در حال حاضر جذاب به نظر می‌رسند و نشان می‌دهند که ظاهراً گوگل همانند کاری که با سری پیکسل انجام داد، مسیری درستی را برای اولین ساعت هوشمند خود در پیش گرفته است.

با توجه به شایعات، گزارش‌های غیررسمی متعدد و در نهایت تصاویر لو رفته، بسیار بعید است اگر در این مراسم چیزی از این ساعت‌ها نشنویم یا حتی چیزی نبینیم. از طرفی، به احتمال بسیار زیاد، گوگل آپدیت جدید ور او اس را همراه این ساعت در دسترس قرار خواهد داد.

نمایشگر هوشمند نست هاب جدید؟

نست هاب نسل دوم و نست هاب مکس، دستگاه‌های باکیفیت و خوبی هستند اما حقیقتاً بازار نمایشگرهای هوشمند نیازمند هیجان بیشتری است و براساس شایعاتی که شنیده می‌شود، گوگل قصد دارد همین کار را انجام دهد. به گفته گزارش اخیر رسانه ۹to5Google، این غول حوزه فناوری مشغول توسعه نسل جدید نمایشگرهای نست هاب خود با یک قابلیت هیجان‌انگیز است: نمایشگر قابل جداسازی.

سایر جزئیات هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارند اما به نظر می‌رسد نسل بعدی نست هاب گونه‌ای نمایشگر هوشمند/تبلت خواهد بود که می‌توانید از آن به عنوان دستیار، دستگاه رسانه‌ای، مرورگر اینترنتی و … هنگامی که در خانه هستید، استفاده کنید.

همین؟

گوشی تاشوی گوگل

گوشی تاشوی گوگل  گوگل I/O 2022

خیر! فقط این موارد مورد انتظار نیستند. محصولات دیگری هم وجود دارند که طی چند ماه گذشته، ما مدام شاهد انتشار شایعات مختلف از آن‌ها بوده‌ایم اما حداقل این‌طور به نظر می‌رسد که احتمال معرفی آن‌ها در رویداد گوگل I/O 2022 کمتر از انتظار است.

احتمالاً هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین این محصولات، گوشی تاشوی گوگل است که از یک سال پیش تاکنون، بی‌وقفه نامش در اخبار تکرار می‌شود. ما قبل‌تر شواهدی مبنی بر اندروید ۱۲L دیده‌ و همچنین جزئیاتی را هم درباره طراحی، دوربین و قیمت چنین محصولی شنیده‌ایم.

با این وجود بهتر است انتظار نداشته باشید که آن را در رویداد پیش‌رو مشاهده کنید. با این حال اگر واقعاً چنین محصولی در تیم‌های توسعه گوگل در دست طراحی باشد، شاید این شرکت در I/O 2022 اشاره‌ای نه چندان آشکار به آن بکند.

بازگشت گوگل والت؟

این سرویس شاید چندان برای کاربران ایرانی آشنا نباشد. والت، بخشی از گوگل پی (Pay) بود که مدتی پیش بازنشسته شد. شایعات اخیر احتمال معرفی یک سرویس مشابه برای مدیریت کارت‌ها را افزایش داده‌اند. از طرفی، گویا گوگل پی حتی بعد از معرفی چنین قابلیتی، به عنوان مکان مدیریت تراکنش‌های بدون تماس، به کار خود ادامه خواهد داد.

نشانی از پیکسل ۷

اجازه دهید تاکید کنیم که به شدت بعید است در این مراسم چیزی از پیکسل ۷ بشنویم اما همان‌طور که در بخش پیکسل تاشو گفتیم، این احتمال وجود دارد که گوگل چند نکته را در این‌باره در گوشه و کنار رویداد خود بگنجاند. آیا آماده یافتن آن‌ها هستید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید