عملکرد مشابه تراشه اینتل آرک A370M و انویدیا RTX 3050 در بنچمارک های گیمینگ - تکفارس 
عملکرد مشابه تراشه اینتل آرک A370M و انویدیا RTX 3050 در بنچمارک های گیمینگ - تکفارس 

عملکرد مشابه تراشه اینتل آرک A370M و انویدیا RTX 3050 در بنچمارک های گیمینگ

مهدی حلوائی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:22
اینتل آرک A370M

لپ تاپ‌های مجهز به تراشه‌های سری آرک ۳ شرکت اینتل در حال حاضر به ندرت در بازار یافت می‌شوند چرا که اینتل معتقد است که این تراشه‌ها از نظر نرم افزاری هنوز به‌طور کامل آماده‌ نیستند. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که عملکرد این تراشه‌ها با توجه به بنچمارک‌های گیمینگ فراتر از حد انتظار بوده است.

مطالب مرتبط:

اینتل تراشه‌های گرافیکی سری آرک الکمیست (Arc Alchemsit) را در ماه مارچ سال جاری میلادی معرفی کرد اما عرضه‌ی این تراشه‌ها به بازار به دلیل یادشده هنوز صورت نگرفته است و در حال حاضر تنها برخی از لپ تاپ‌های شرکت سامسونگ به آن‌ها مجهز شده‌اند. حالا وب‌سایت PCWorld موفق شده تا به سیستمی دست پیدا کند که از تراشه‌ی آرک A370M بهره برده است.

اینتل آرک A370M

وب‌سایت PCWorld با استفاده از بنچمارک ۳DMark TimeSpy آزمایش‌هایی را روی تراشه‌ی جدید اینتل انجام داد که عملکرد بهتر این تراشه در اجرای بازی‌ها در مقایسه با تراشه‌ی انویدیا RTX 3050 را نشان می‌دهند. این در حالی است که تراشه‌ی آرک A370M تنها به توان ۳۵ تا ۵۰ واتی نیاز داشته و برای مثال، تراشه‌ی قدرتمندتر انویدیا RTX 3050 Ti به ۳۵ تا ۸۰ وات توان نیاز دارد.

این آزمایش‌ها همچنین نشان می‌دهند که آرک A370M در اجرای بازی Shadow of the Tomb Raider با بالاترین تنظیمات گرافیکی و رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل حدود ۱۸ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی انویدیا RTX 3050 بوده است. با این وجود، آرک A370M بازی Metro Exodus Enhanced Edition را در تنظیمات گرافیکی بالا و کمترین حالت رهگیری پرتو با نرخ ۱۹ فریم بر ثانیه اجرا کرد اما تراشه‌ی انویدیا این کار را با نرخ ۲۲ فریم بر ثانیه انجام داد.

اینتل آرک A370M

به‌طور کلی عملکرد تراشه‌ی اینتل آرک A370 تحسین‌برانگیز بوده و به‌نظر می‌رسد که این سری از تراشه‌های مخصوص لپ تاپ اینتل توان رقابت با محصولات شرکت‌های انویدیا و ای ام دی را داشته باشند. انتظار می‌رود که اینتل درایورهای مورد نیاز این تراشه‌ها را همزمان با عرضه‌ی لپ تاپ‌های مجهز به آن‌ها در دسترس قرار بدهد چرا که در حال حاضر مواردی مانند فناوری Dynamic Power Share باعث افت عملکرد این تراشه‌ها می‌شوند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید