شکایت تسلا از کارمند سابق خود به اتهام سرقت اطلاعات محرمانه پروژه ابررایانه این شرکت - تکفارس 
شکایت تسلا از کارمند سابق خود به اتهام سرقت اطلاعات محرمانه پروژه ابررایانه این شرکت - تکفارس 

شکایت تسلا از کارمند سابق خود به اتهام سرقت اطلاعات محرمانه پروژه ابررایانه این شرکت

افشین نوری
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 09:16
تسلا

تسلا علیه یک کارمند سابق خود به اتهام دزدیدن اسناد محرمانه مرتبط با پروژه ابررایانه این شرکت شکایت کرده است.‌

طبق این شکایت، Alexander Yatskov بعد از آنکه چند ماه از استخدام او در تسلا می‌گذشت این شرکت را ترک کرده است و در این مدن اسناپ مخرمانه تسلا را به دستگاه‌های شخصی خودش انتقال داده است.

تسلا این فرد را نه‌تنها متهم به نقض توافق مندرج در قرارداد همکاری کرده است بلکه او را متهم به ارائه سوابق کاری جعلی در رزومه کاری‌اش کرده است. تسلا معتقد است که Yatskov با برنامه قبلی به این شرکت ملحق شده است و هدف او دزدیدن اطاعات محرمانه این شرکت درباره پروژه‌هایی مثل ابررایانه بوده است.‌

ایلان ماسک قبلا در سال ۲۰۱۸ اشاره‌هایی به پروژه ابررایانه تسلا با نام Dojo کرده بود. این شرکت سرانجام سال گذشته حزئیات بیشتری درباره آن منتشر کرد که نشان می‌داد هدف این پروژه استفاده از هوش مصنوعی برای آنالیز کردن حجم بسیار زیادی از داده‌های خودرو‌ است تا امکان رانندگی امن با خودروهای خودران فراهم بشود.

عملکرد این ابررایانه در حد ۱.۸ اگزافلاپ است و می‌تواند در هر ثانیه ۱.۶ ترابایت از اطلاعات جمع‌اوری شده توسط ۸ دوربین نصب شده روی خودروی خودران تسلا را پردازش کند.

به‌گفته تسلا این دوربین‌ها حجم بزرگی از داده‌ها را تولید می‌کنند و مثل تهیه نقشه‌های با وضوح بالا از اطراف جهان است. تسلا گفته است که دقت این داده‌ها در زمان رانندگی از مسیرهای شلوغ و ‌پرازدحام بالاست و با استفاده از آن‌ها می‌توان وضعیت‌های مختلفی مثل ترافیک، نقص فنی، ضربه و موارد دیگر را به‌راحتی تشخیص داد و امکان رانندگی بی‌دردسر خودران را برای سرنشینان فراهم کرد.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینم نتیجه شکایت تسلا چه می‌شود و اقدامات بعدی این شرکت چه خواهد بود.

منبع: Engadget‌

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.