مشخصات تراشه اسنپدراکون ۸ نسل ۲ فاش شد - تکفارس 
مشخصات تراشه اسنپدراکون ۸ نسل ۲ فاش شد - تکفارس 

مشخصات تراشه اسنپدراکون ۸ نسل ۲ فاش شد

افشین نوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 20:38
اسنپدراگون 8 نسل 1

در حال حاضر اکثر گوشی‌های پرچمدار امسال از تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کنند، اما این تراشه دارای مشکل داغ کردن است که همین موضوع باعث شده تا کوالکام به فکر طراحی اسنپدراکون ۸ نسل ۱ پلاس بیفتد.

با این حال، به نظر می‌رسد که اکثر سازندگان گوشی هوشمند تمرکز خود را روی تراشه نسل بعدی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با معماری جدید خواهند گذاشت.

وب‌سایت Digital Chat Station امروز اطلاعاتی درباره این تراشه فاش کرده و گفته است که هسته‌های این تراشه در سه خوشه مجزا با معماری “۱ + ۳ + ۴” قرار بگیرند. این هسته‌ها شامل ۱ هسته قدرتمند، ۳ هسته میان‌رده و ۴ هسته پایین‌رده خواهند بود.‌

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از مودم جدید ۵G اسنپدراگون X70 با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و یک موتور عصبی پیشرفته استفاده خواهد کرد که باعث افزایش سرعت اجرای آن خواهد شد. اسنپدراکون ۸ نسل ۲ با شماره مدل SM8550 احتمالا اواخر امسال معرفی خواهد شد و تولید آن را شرکت TSMC با فناوری ۴ نانومتری بر عهده خواهد داشت.

البته کوالکام قبل از این تراشه قصد دارد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس را معرفی کند که زمان عرضه آن به‌طور دقیق مشخص نیست. انتظار می‌رود گوشی‌های گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ سامسونگ پاییز امسال با این پردازنده معرفی بشوند. هچنین گفته می‌شود گوشی موتورولا اج ۳۰ اولترا اولین گوشی مجهز به این تراشه خواهد بود.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم کوالکام در نهایت تراشه‌های جدید خود را چه زمانی ارائه می‌کند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید