آمازون چند تن از مدیران ارشد انبار استتن آیلند را اخراج کرد - تکفارس 
آمازون چند تن از مدیران ارشد انبار استتن آیلند را اخراج کرد - تکفارس 

آمازون چند تن از مدیران ارشد انبار استتن آیلند را اخراج کرد

مهدی حلوائی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:51
آمازون

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، آمازون برخی از مدیران انبار JFK8 واقع در استتن آیلند (Staten Island) را پنجشنبه‌ی گذشته و تنها یک ماه پس از رای مثبت کارکنان این انبار به ایجاد اتحادیه اخراج کرد. این اولین و تنها انبار شرکت آمازون در آمریکا بوده که کارکنان آن به تشکیل اتحادیه رای مثبت داده بودند و منابع داخلی نیز همین موضوع را علت اصلی اخراج مدیران یادشده می‌دانند.

سخنگوی آمازون در مصاحبه با وب‌سایت Engadget اعلام کرد که اخراج مدیران کارخانه‌ی JFK8 تنها در جهت پیشرفت و ایجاد بهترین شرایط ممکن برای کارکنان این شرکت بوده است. با این وجود، برخی از دیگر کارکنان آمازون نیز اخیراً به علت مشارکت در تشکیل اتحادیه از این شرکت اخراج شدند. هفته‌ی گذشته ۴ نفر از کارمندان آمازون از این شرکت به همین دلیل به انجمن ملی روابط کار آمریکا (NLRB) شکایت کردند. این نهاد حدود یک ماه پیش نیز به آمازون دستور داده بود تا با بازگشت جرالد برایسن (Gerald Bryson)، یکی از کارگران انبار JKF8 که به نقض قوانین آمازون متهم شده بود، بر سر کار موافقت کند.

کریس اسمالز (Chris Smalls)، رئیس اتحادیه‌ی کار آمازون، روز گذشته از کمیته‌ی بودجه‌ی سنا درخواست کرد تا دولت فدرال از اعطای قراردادهای مختلف به آمازون خودداری کنند چرا که به‌گفته‌ی او، سیاست‌های کاری این شرکت خلاف قوانین آمریکاست.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید