ایلان ماسک می خواهد تعداد کاربران توییتر را تا سال ۲۰۲۸ به ۹۳۰ میلیون نفر برساند - تکفارس 
ایلان ماسک می خواهد تعداد کاربران توییتر را تا سال ۲۰۲۸ به ۹۳۰ میلیون نفر برساند - تکفارس 

ایلان ماسک می خواهد تعداد کاربران توییتر را تا سال ۲۰۲۸ به ۹۳۰ میلیون نفر برساند

افشین نوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 09:49
ایلان ماسک

ایلان ماسک اخیرا توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد و حالا سوالات زیادی درباره آینده این شبکه اجتماعی وجود دارد. هنوز قرارداد خرید این شرکت نهایی نشده است اما ماسک ظاهرا جلساتی با سرمایه‌گذاران داشته است که درباره تویبتر با آن‌ها صحبت کرده است. نیویورک تایمز به اسنادی در این زمینه دست یافته است که دید بهتری از برنامه‌های ماسک در اختیار ما قرار می‌دهد.

طبق این اسناد، ماسک به سرمایه‌گذاران وعده است که تعداد کاربران ماهانه توییتر را از ۲۱۷ میلیون در حال حاضر به ۶۰۰ میلیون در سال ۲۰۲۵ و ۹۳۱ میلیون در سال ۲۰۲۸ برساند. به عبارتی او قصد دارد تعداد کاربران فعال توییتر را در عرض شش سال ۴ برابر بکند. ماسک همچنین قصد دارد تا آن زمان تعداد کاربران پولی سرویس X توییتر را به ۱۰۴ میلیون نفر برساند. هنوز مشخص نیست که منظور ماسک از سرویس X چیست و شاید همان توییتر آبی باشد. البته ماسک بارها تاکید کرده است که توییتر باید برای عموم مردم رایگان باشد.

ماسک اهداف جاه‌طلبانه‌ای نیز برای افزایش درآمدهای توییتر دارد. طبق اسناد مذکور، او می‌خواهد درآمدهای توییتر را تا سال ۲۰۲۸ به ۲۶.۴ میلیارد دلار برساند که تقریبا ۵ برابر در آمد فعلی این شرکت است. ماسک ظاهرا تصمیم دارد منابع درآمد توییتر را تنوع ببخشد و از آنحائیکه تبلیغات هم‌اکنون ۹۰ درصد درآمدهای این شرکت را تشکیل می‌دهد تا سال ۲۰۲۸ این عدد را به ۴۵ درصد کاهش دهد. برنامه او این است که تویبتر ۱۰ میلیارد دلار از راه تبلیغات و ۱۲ میلیارد دلار از طریق سرویس‌های پولی درآمد داشته باشد.

مسلما توییتر برای رسیدن به این اهداف به کاربران پولی زیادی نیاز خواهد داشت و ماسک پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۸ تعداد کاربران توییتر آبی به ۶۹ میلیون نفر در سال ۲۰۲۵ و ۱۵۹ میلیون نفر در سال ۲۰۲۸ برسند. این سرویس هم‌اکنون ۳ دلار در ماه از هر کاربر می‌گیرد و قابلیت‌های اضافه‌تری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد سرویس X که ماسک به آن اشاره کرده است متفاوت از سرویس آبی است.

ماسک همچنین قصد دارد درآمدهای کسب‌وکار پرداخای توییتر را از ۱.۳ میلیارد دلار کنونی به ۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۸ برساند و البته این هنوز جزئیات این برنامه هنوز مشخص نیست.

در هر حال، به نظر می‌رسد توییتر بعد از سرکار آمدن ماسک تغییرات مهمی به خود خواهد دید و باید کمی صبر کنیم و ببینیم او برای توسعه توییتر چه برنامه‌هایی در سر دارد.‌

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید