دادگاه فدرال آمریکا شکایت دونالد ترامپ از توییتر برای بازگرداندن حساب کاربری‌اش را رد کرد - تکفارس 
دادگاه فدرال آمریکا شکایت دونالد ترامپ از توییتر برای بازگرداندن حساب کاربری‌اش را رد کرد - تکفارس 

دادگاه فدرال آمریکا شکایت دونالد ترامپ از توییتر برای بازگرداندن حساب کاربری‌اش را رد کرد

افشین نوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:29
ترامپ

قاضی دادگاه فدرال سان فرانسیسکو شکایت دونالد ترامپ از توییتر برای بازگردان حساب کاربری‌اش در این شبکه اجتماعی را رد کرد. توییتر در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اکانت ترامپ را به خاطر هجوم هوادارن‌اش به کنگره آمریکا را مسدود کرد و همین موضوع باعث خشم ترامپ شد.

توییتر به استناد به دو توییت ترامپ اعلام کرد که این توییت‌ها مردم را تشویق به خشونت و اعمال مجرمانه در کنگره آمریکا کرده است و مجبور به بستن حساب کاربری اوست.

در همین راستا، ترامپ شکایتی علیه توییتر تنظیم کرد و در شکایت خود گفت که اقدام این شرکت در بستن حساب کاربری‌اش ناقض متمم اول قانون اساسی آمریکاست. اما دادگاه سان فرانسیسکو نظر دیگری داشت و با رد ادعای ترامپ گفته است که متمم اول قانون اساسی مربوط به شرکت‌های خصوصی نمی‌شود و فقط شامل دولت می‌شود.

ترامپ همچنین با استناد به قانون Communications Decency Act گفته است که توییتر در قبال محتوای متتشرشده توسط کاربران متعهد نیست، اما دادگاه این ادعا را نیز رد کرده و گفته است که شرکت‌ها در چارچوب قوانین خود ملزم به نظارت بر محتوای منتشرشده در پلتفرم خود هستند و توییتر نیز از این امر مستثنی نیست.‌

ترامپ بعد از مسدود شدن حساب کاربری‌اش در توییتر اقدام به راه‌اندازی شبکه اجتماعی اختصاصی خودش به نام Truth Social کرد که ظاهرا با اقبال کاربران روبه‌رو نشده است. ترامپ اخیرا به CNBC گفته بود که حتی در صورتی که ایلان ماسک حساب کاربری او را برگرداند حاضر به با بازگشت نخواهد بود و از شبکه اجتماعی خودش برای بیان نظراتش استفاده خواهد کرد. این شبکه هم‌اکنون ۵۱۳,۰۰۰ کاربر فعال دارد که قابل مقایسه با ۲۱۷ میلیون کاربر توییتر نیست.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید