بهترین گوشی گیمینگ حدود ۱۵ میلیون تومان - تکفارس 
بهترین گوشی گیمینگ حدود ۱۵ میلیون تومان - تکفارس 

بهترین گوشی گیمینگ حدود ۱۵ میلیون تومان

کسری نراقی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 01:56
بهترین گوشی گیمینگ حدود ۱۵ میلیون تومان - تکفارس 

موبایل‌هایی که می‌توانستیم در آنها بازی‌های سنگین را اجرا کنیم، وسایلی بودند که تا چند سال پیش می‌توانستیم آنها را فقط در فیلم‌های علمی – تخیلی ببینیم ولی امروزه شما با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد می‌توانید صاحب یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ حدود ۱۵ میلیون تومان شوید.

منبع قیمت گوشی های نامبرده شده در این مطلب، فروشگاه موبایل آسیاتل میباشد که یکی از معتبرترین فروشگاه های موبایل در مشهد میباشد. امکان خرید گوشی به صورت حضوری و اینترنتی در این فروشگاه وجود دارد.

اما قبل از اینکه اقدام به خرید یک گوشی گیمینگ کنید، باید به فاکتورهای مختلفی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • صفحه نمایش: هر بازی که در تلفن همراه اجرا می‌شود، جزئیات زیادی دارد که برای بهبود تجربه بازی کردن، گوشی باید بتواند آنها را به خوبی پخش کند. انجام این کار نیز صرفاً توسط یک صفحه نمایش باکیفیت امکان‌پذیر خواهد بود و نه چیز دیگر. البته شاید نکته‌ای که می‌گوییم چندان استاندارد نباشد ولی برای اینکه یک گوشی گیمینگ باشد، صفحه نمایشش بهتر است حداقل به ۶.۲ اینچ برسد.
  • پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی: خیلی صاف و ساده بگوییم که پردازنده  مرکزی و پردازنده گرافیکی، اصلی‌ترین و مهمترین فاکتورهای مربوط به یک گوشی گیمینگ هستند. بدون سخت‌افزار قوی، عملکرد موبایل به شدت افت خواهد کرد و بازی‌ها به خوبی اجرا نخواهند شد.
  • باتری و سرعت شارژ: بر خلاف کنسول‌های گیمینگ، گوشی‌ها انرژی خود را از باتری دریافت می‌کنند. در این بین، موبایل‌های مخصوص بازی‌ها باید به باتری مجهز شده باشند که بتواند تا مدت طولانی دوام بیاورد و پاسخ نیاز گیمرها را بدهد. علاوه بر این، وجود سیستم شارژ سریع هم می‌تواند به پر شدن هر چه سریع‌تر گوشی کمک شایانی کند.

لیست بهترین گوشی های گیمینگ تا ۱۵ میلیون تومان

  1. شیائومی ۱۱T Pro (حدود ۱۴ میلیون تومان)
بهترین گوشی گیمینگ حدود ۱۵ میلیون تومان - تکفارس 

صفحه نمایش: ۷۶.۶ اینچ
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
پردازنده: Snapdragon 888 5G
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

برای افرادی که زیاد با گوشی موبایل خود بازی میکنند، اولویت اصلی در زمان انتخاب و خرید گوشی، پردازنده و قدرت آن است؛ نکته بعدی در انتخاب گوشی گیمینگ، داشتن صفحه نمایش با کیفیت، با رفرش ریت (Refresh Rate) بالا است تا بتوانند بازی هایی که بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه، قابلیت اجرا دارند را پشتیبانی کنند. این دو مورد میتواند مهم ترین عوامل در انتخاب گوشی گیمینگ باشد.

شیائومی ۱۱T Pro میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که در رنج حدود ۱۴ میلیون تومان، قصد خرید گوشی دارند. این گوشی از قویترین پردازنده های موبایلی برخوردار است و همچنین دارای یک صفحه نمایش AMOLED با نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز است که میتواند بازی هایی نظیر Call of Duty, Mobile و Asphalt 9 را با بالاترین کیفیت و بیشترین میزان فریم ریت اجرا کند.

همچنین در نظر بگیرید که شیائومی ۱۱T Pro دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر است که بوسیله یک آداپتور ۱۲۰ وات تغذیه میشود. طبق ادعای کمپانی شیائومی، این گوشی در عرض ۱۰ دقیقه حدود ۷۲ درصد شارژ میشود و شارژ کامل آن، تنها به ۱۷ دقیقه نیاز دارد.

  • شیائومی ۱۲X  (حدود ۱۵.۵ میلیون تومان)
بهترین گوشی گیمینگ حدود ۱۵ میلیون تومان - تکفارس 

صفحه نمایش: ۶.۲۸ اینچ
پردازنده: کووالکوم Snapdragon 870 5G
باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

رده دوم بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۵ میلیون تومان هم به یکی دیگر از محصولات بی‌نظیر شیائومی یعنی شیائومی ۱۲X اختصاص یافته است. این موبایل شاید کمی بیشتر از سقف بودجه تعیین شده در این مقاله قیمت بخورد و بر خلاف پوکو اف ۴ جی تی به جدیدترین تراشه ساخت کووالکوم جای نداده باشد ولی از حضور Snapdragon 870 5G و پردازنده گرافیکی Adreno 650 بهره می‌برد که با حضور در پوکو اف ۳ نشان دادند می‌توانند عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودشان به ثبت برسانند. این سیستم سخت‌افزاری در آزمون AnTuTu 9 امتیاز ۶۹۰۲۹۸ را به دست آورد تا هیچ جای نگرانی از بابت پایین بودن سرعت آن نداشته باشیم.

علاوه بر اینها، نمایشگر ۶.۲۸ اینچی شیائومی ۱۲X نیز بسیار باکیفیت است زیرا می‌تواند تا ۶۸ میلیارد رنگ را نشان دهد و بازی‌ها را با سرعت ۱۲۰ هرتزی اجرا کند. بر این اساس، کیفیت تصاویر و جلوه‌های بصری که در بازی‌ها گنجانده شده‌اند، در این تلفن همراه به خوبی احساس خواهند شد.

در کنار این مشخصات عالی، شیائومی ۱۲X به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی جای داده که از تکنولوژی شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند.

دقت بفرمایید که قیمت ها به صورت حدودی درج شده و برای اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی شیائومی در مشهد میتوانید به وبسایت آسیاتل مراجعه کنید.

  • سامسونگ Galaxy A73 5G (حدود ۱۵ میلیون تومان)
بهترین گوشی گیمینگ حدود ۱۵ میلیون تومان - تکفارس 

صفحه نمایش: ۶.۷ اینچ
پردازنده: کووالکوم Snapdragon 778 5G
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

گلکسی A73 5G از جمله تلفن‌های همراهی می‌باشد که با قدرت سخت‌افزاری خودش به راحتی می‌تواند به عنوان یک گوشی گیمینگ به گیمرها پیشنهاد شود. این دستگاه تراشه Snapdragon 778 5G دارد که کووالکوم آن را با فرآیند لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته و همراه با آن نیز پردازنده گرافیکی Adreno 642L را قرار داده است.

گلکسی A73 5G همچنین، یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع Super AMOLED دارد که به جهت بهره‌مندی از نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی، بازی‌ها را با سرعت بالایی اجرا خواهد کرد.

یکی از مزایای گلکسی A73 5G نسبت به شیائومی X12، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که بسیار بادوام خواهد بود. البته این دستگاه، از نظر سرعت شارژ در برابر دو رقیب نامبرده حرفی برای گفتن نخواهد داشت زیرا تنها از توان ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

  • سامسونگ Galaxy A53 5G (حدود ۱۱.۵ میلیون تومان)
بهترین گوشی گیمینگ حدود ۱۵ میلیون تومان - تکفارس 

صفحه نمایش: ۶.۵ اینچ
پردازنده: سامسونگ Exynos 1280
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

گلکسی A53 5G چهارمین گوشی گیمینگ کمتر از ۱۵ میلیون تومان است که در واپسین روزهای سومین ماه سال ۲۰۲۲ به بازار آمد. این گوشی اگرچه نسبت به گلکسی A52، گلکسی A52 5G یا گلکسی A52s 5G پیشرفت چندانی نکرده ولی با مشخصات فنی عالی که دارد، می‌تواند خودش را به عنوان یک موبایل مخصوص بازی مقرون به صرفه مطرح کند.

تراشه Exynos 1280 این تلفن همراه به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68 در آزمون AnTuTu 9 نمره قابل‌قبول ۳۷۹۳۱۳ را به دست آورد تا نشان دهد قادرست برخی از بازی‌های نسبتاً سنگین اندرویدی را اجرا کند.

علاوه بر اینها، صفحه نمایش Super AMOLED و ۶.۵ اینچی گلکسی A53 5G که نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی دارد هم این امکان را فراهم می‌آورد تا گیمرها از افکت‌های تصویری موجود در بازی‌ها نهایت لذت را ببرند و جزئیات را با بیشترین وضوح ممکن تماشا کنند.

همچون گلکسی ای ۷۳، گلکسی A53 5G هم یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از تکنولوژی شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این منبع نیرو می‌تواند به مدت ۱۱۳ ساعت دوام بیاورد که در نوع خودش عملکرد قابل‌قبولی می‌باشد.

  • اپل iPhone SE 2022 (حدود ۱۶.۵ میلیون تومان)
بهترین گوشی گیمینگ حدود ۱۵ میلیون تومان - تکفارس 

صفحه نمایش: ۴.۷ اینچ
پردازنده: اپل A15 Bionic
باتری: ۲۰۱۸ میلی‌آمپر ساعت
رم: ۴ گیگابایت
حافظه داخلی: ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

اگر طرفدار گوشی‌های اپل هستید و دوست دارید گوشی گیمینگی ساخت این شرکت را بخرید و از طرفی نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، پیشنهاد ما خرید آیفون SE 2022 است. البته این موبایل امکان دارد برخی اوقات و به دلیل عوامل مختلفی مانند نوسانات ارز کمی بیشتر (مثلاً تا ۱۶ یا ۱۷ میلیون تومان) قیمت بخورد اما برای کسانی که خود را ملزم به خرید یک آیفون ارزان قیمت کرده‌اند، مناسب خواهد بود.

دقت داشته باشید که این گوشی مناسب بازی زیاد نیست اما به علت داشتن پردازنده قدرتمند و توانایی بالای آن در زمینه اجرای انواع بازی های سنگین، در این لیست قرار گرفته است. البته در صورتی خرید این گوشی پیشنهاد میشود که طرفدار پر و پا قرص اپل باشید.

آیفون SE 2022 تراشه شش هسته‌ای ساخت اپل یعنی A15 Bionic و پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای Apple GPU دارد و توانسته در آزمون AnTuTu 9 امتیاز ۷۲۳۴۸۶ را کسب کند تا عملکردش خیلی بهتر از گلکسی A53 سامسونگ باشد.

باتری آیفون SE 2022 نیز در مقایسه با سایر گوشی‌های معرفی شده در این مطلب ظرفیت ناچیزی دارد و با گنجایش ۲۰۱۸ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند نهایتاً ۶۲ ساعت استقامت داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید