ضرر میلیون دلاری علاقمندان NFT در یک حراج فروش - تکفارس 
ضرر میلیون دلاری علاقمندان NFT در یک حراج فروش - تکفارس 

ضرر میلیون دلاری علاقمندان NFT در یک حراج فروش

افشین نوری
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 23:12
NFT

خالق معروف‌ترین NFT‌های دنیا باز هم در سرخط خبرها قرار گرفته است. Yuga Labs به‌تازگی مجموعه توکن‌های Otherdeed خود را به فروش گذاشته بود که وقوع اتفاقاتی باعث سرخوردگی کاربران شد و خیلی از خریداران مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی در حین انجام مبادلات شدند.

کاربر Yuga Labs ادعا کرده بود که این توکن‌ها دارایی واقعی هستند و درواقع منابعی در بازی متاورسی آینده او خواهند بود. این توکن‌ها در عرضه چند ساعت به قیمت ۳۱۰ میلیون دلار به فروش رفتند.

این فروش باعث ایجاد ترافیک بسیار بالایی در بلاکچین اتریوم شد و همین موضوع منجر به بالارفتن مصرف انرژی و در نتیجه بالا رفتن کارمزد مبادلات تا ۱۴۰۰۰ دلار شد که برخی از کاربران حتی مو‌فق به انجام مبادلات نشدند. به گزارش Crypto Briefing در عرض این چند ساعت فقط ۱۶۵ میلیون دلار هزینه کارمزد از کاربران گرفته شد. ظاهرا دلیل این امر، ضعف در شبکه اتریوم بوده که قراردادهای کاملا هوشمندنشده‌ی آن باعث افزایش مصرف انرژی و بالا رفتن هزینه مبادلات برای کاربران شده است.

حالا کاربر Yuga Labs اعلام کرده است که هزینه‌های اخذ شده از کاربران در جریان فروش توکن‌های Otherdeed را به آن‌ها باز خواهد گرداند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید