تسلا می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۲۰ میلیون خودروی برقی بفروشد - تکفارس 
تسلا می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۲۰ میلیون خودروی برقی بفروشد - تکفارس 

تسلا می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۲۰ میلیون خودروی برقی بفروشد

افشین نوری
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 19:40
تسلا

تسلا قصد دارد که از انرژی‌های پاک در تولید محصولات خود استفاده کند و به همین‌خاطر می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ هر سال ۲۰ میلیون خودروی برقی بفروشد و از این طریق ۱۵۰۰ گیگاوات‌ساعت انرژی ذخیره کند‌.

تسلا در سال گذشته تعداد ۹۳۶,۲۰۰ خودروی برقی عرضه کرده است و برای رسیدن به هدف ۲۰ میلیون در سال ۲۰۳۰ کمی غیرواقعی به نظر می‌رسد. البته این شرکت هنوز ۸ سال وقت دارد و می‌تواند در این مدت اتفاقات زیادی را رقم بزند‌.

در حال حاضر، در بازار خودرو دنیا تعداد محدودی شرکت سازنده خودروی برقی با بیش از ۱۰ میلیون خودرو در سال وجود دارد. شرکت‌هایی مثل Volkswagen و تویوتا فقط در برخی سال‌ها توانسته‌اند به این آمار دست یابند‌.

البته تسلا روند رشد بسیار خوبی در سال‌های اخیر ذاشته است و احتمالا بتواند به رقم ۲۰ میلیون خودرو در سال برسد. آمار فروش این شرکت در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به‌ترتیب ۱۰۳,۲۰۰, ۲۴۵,۵۰۰, ۳۶۷,۶۰۰, ۴۹۹,۶۰۰, and 936,200 بوده است.

این شرکت همچنین در حال ساخت کارخانه‌های پیشرفته‌ای در سراسر جهان است که باعث افزایش ظرفیت تولید آن خواهد شد. تسلا ظاهرا قصد دارد ۱۰ الی ۱۲ کارخانه بزرگ در نقاط مختلف دنیا بسازد که فعلا سه تای آن‌ها در تگزاس، شانگهای و برلین ساخته شده است.

اخیرا کارخانه شانگهای تسلا که به دلیل شیوع مجدد کرونا در چین بسته شده بود، با تمام ظرفیت شروع به کار کرد و‌ همین موضوع باعث تمجید ایلان ماسک از این شرکت شد. این مارخانه قرار است هر روز ۲۶۰۰ خودرو برقی تولید کند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید