دادگاه ایالتی فلوریدا علیه ایلان ماسک درباره خرید توییتر شکایت کرد - تکفارس 
دادگاه ایالتی فلوریدا علیه ایلان ماسک درباره خرید توییتر شکایت کرد - تکفارس 

دادگاه ایالتی فلوریدا علیه ایلان ماسک درباره خرید توییتر شکایت کرد

افشین نوری
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:19
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک اخیرا موفق به خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار شد و حالا او با اولین چالش خود مواجه شده است. یک دادگاه در ایالت فلوریدا گفته است که قرارداد خرید توییتر توسط ایلان ماسک نمی‌تواند به‌طور قانونی تا سال ۲۰۲۵ بسته شود.

این دادگاه همچنین مدعی شده است که مدیران و اعضای هیات‌مدیره توییتر مسئولیت‌های خود را برای جلوگیری از این معامله به‌خوبی انجام نداده‌اند و حتی جک دورسی مدیرعامل سابق توییتر نیز مقصر است.

طبق این شکایت، سهامداران بزرگی که بیش از ۱۵ درصد یک شرکت را در اختیار دارند نمی‌توانند بدون رضایت دو سوم بقیه سهامداران این شرکت آن را تصاحب کنند. بنابراین این پروسه ممکن است سه سال طول بکشد.

دادگاه فلوریدا گفته است که ماسک ابتدا اقدام به خرید حدود ۱۰ درصد از توییتر کرد اما او با همکاری مورگان استنلی (صاحب ۸.۸ درصد از سهام توییتر) و جک دورسی (صاحب ۲.۲ درصد از سهام توییتر) توانسته پیشنهاد خرید این شرکت را پیش ببرد.

هنوز سوالات زیادی درباره آینده توییتر وجوپ دارد و معلوم نیست که ماسک برای شرکت چه برنامه‌هایی در سر دارد. نیویورک تایمز به‌تازگی گزارش داده است که ماسک به سرمایه‌گذاران قول داده است اگر این معامله به سرانجام برسد ۵ تا ۱۰ برابر سرمایه آن‌ها برگرداند.‌

در هر حال باید مناظر بمانیم و ببینیم که نتیجه شکایت دادگاه فلوریدا چه می‌شود و‌ آیا ماسک درنهایت موفق به تصاحب قانونی توییتر می‌شود یا نه.

منبغ: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید