چین از ادارات دولتی خود خواست لینوکس را جایگزین ویندوز کنند - تکفارس 
چین از ادارات دولتی خود خواست لینوکس را جایگزین ویندوز کنند - تکفارس 

چین از ادارات دولتی خود خواست لینوکس را جایگزین ویندوز کنند

افشین نوری
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:50
چین

به گزارش بلومبرگ، دولت چین دستور داده است که در سازمان‌های دولتی به جای ویندوز از لینوکس استفاده شود. البته کشورهای دیگری نیز از این روش برای محافظت از زیرساخت‌های خود در برابر حملات هکری استفاده کرده‌اند.

چین از سازمان‌های دولتی خواسته است که کامپیوترهای خارجی را با نوع داخلی‌شان جایگزین کنند و به جای ویندوز از لینوکس استفاده کنند.

در همین راستا، دولت چین قصد دارد بیش از ۵۰ میلیون کامپیوتر را در ادارات دولتی با نوع داخلی جایگزین بکند. مسلما جایگزیتی این تعداد کامپیوتر به‌ این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد، اما در هر حال پروسه‌ای است که شروع شده و احتمالا دو سال به طول خواهد کشید.

این اقدام چین مطمئنا روی شرکت‌هایی مانند دل و اچ‌پی تاثیر منفی خواهد گذاشت. اما شرکت‌های داخلی چینی مثل لنوو و سایر سازندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار مثل Kingsoft Corp و Inspur Electronic Information Industry Co از این موضوع سود خواهند برد. لینوکس نیز مسلما رشد قابل‌توجهی نسبت به ویندوز پیدا خواهد کرد.

دولت چین سال‌هاست که استفاده از محصولات داخلی این کشور را تشویق می‌کند. این کشور همچنین بر توسعه قطعات مهمی مثل نیمه‌رساناها نظارت دارد تا در این زمینه‌ها از سایر کشورها عقب نماند.

البته برخی قطعات کامپیوتری مثل پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی، در داخل چین کمتر تولید می‌شوند و بنابراین شرکت‌های چینی مجبور هستند که از محصولات کشورهای خارجی استفاده بکنند.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید