اینتل برای پردازنده های نسل ۱۴ Meteor Lake خود از فناوری ۵ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد - تکفارس 
اینتل برای پردازنده های نسل ۱۴ Meteor Lake خود از فناوری ۵ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد - تکفارس 

اینتل برای پردازنده های نسل ۱۴ Meteor Lake خود از فناوری ۵ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد

افشین نوری
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:42
اینتل

وب‌سایت DigiTimes ادعا کرده است که پردازنده‌های نسل Meteor Lake اینتل با استفاده از فناوری ۵ نانومتری TSMC ساخته خواهند شد. ظاهراً اینتل برای رقابت با پردازنده‌های نسل بعدی M2 اپل از این فناوری استفاده خواهد کرد.

اینتل اخیرا در کنفرانس اختصاصی خود گفته یود که توسعه پردازنده‌های Meteor Lake به‌خوبی پیش می‌رود و این تراسه‌عای با استفاده از فناوری ۷ نانومتری ساخته خواهند شد. Meteor Lake اسم‌ رمز پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل است که بعد از نسل ۱۳ با اسم رمز Raptor Lake در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.‌

پت گلسینگر مدیرعامل اینتل گفته است که پردازنده‌های Meteor Lake با موفقیت روی دستگاه‌های ویندوز و لینوکس تست شده‌اند و این موفقیت نشا‌ن‌دهنده سلامت فناوری Meteor Lake است. حالا وب‌سایت DigiTimes ادعا کرده است که اینتل می‌خواهد این پردازنده‌ها را با استفاده از فناوری ۵ نانومتری TSMC بسازد.

این وب‌سایت همچنین گفته است که اینتل ممکن است فناوری ۴ نانومتری TSMC را نیز برای این منظور در نظر داشنه باشد. در هر حال به نطر می‌رسد که این شرکت قصد رقابت با تراشه‌های ۳ نانومتری اپل ا نخواهد داشت و‌ به همان فناوری‌های ۴ یا ۵ نانومتری برای Meteor Lake اکتفا خواهد کرد.

مدیرعامل اینتل اخیرا یک دیدار محرمانه از شرکت TSMC داشته است و گفته می‌شود او برای نهایی کردن قرارداد به تایوان سفر کرده بود. برخی منابع گفته‌اند که سفارش تولید اولیه اینتل به‌ اندازه‌ای است که TSMC را متقاعد به توسعه کارخانه ۵ نانومتری خود کرده است.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید