عملکرد رایزن ۷ ۶۸۰۰HS در بنچمارک PassMark حدود ۲۳ درصد بهتر از ۵۸۰۰HS بوده است - تکفارس 
عملکرد رایزن ۷ ۶۸۰۰HS در بنچمارک PassMark حدود ۲۳ درصد بهتر از ۵۸۰۰HS بوده است - تکفارس 

عملکرد رایزن ۷ ۶۸۰۰HS در بنچمارک PassMark حدود ۲۳ درصد بهتر از ۵۸۰۰HS بوده است

مهدی حلوائی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:08
ای ام دی رایزن 7 6800HS

رایزن ۷ ۶۸۰۰HS یکی از جدیدترین تراشه‌های لپ تاپ شرکت ای ام دی بوده که به‌لطف گرافیک l[رادئون ۶۸۰M عملکرد گرافیکی مناسبی را در لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های باریک و سبک ارائه می‌دهد.

بنچمارک PassMark اخیراً نمونه‌ای از تراشه‌ی رایزن ۷ ۶۸۰۰HS را مورد آزمایش قرار داده که عملکرد آن در مقایسه با تراشه‌های دیگر را نشان می‌دهد. این تراشه‌ی ۸ هسته‌ای موفق شد تا در آزمایش‌‌های PassMark نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۳۴۲۸ و نمره‌ی کلی ۲۵۴۶۰ را دریافت کند. بر اساس این آمار، عملکرد تک‌هسته‌ای و کلی رایزن ۷ ۶۸۰۰HS به ترتیب ۱۲ و ۲۳ درصد بهتر از رایزن ۷ ۵۸۰۰HS بوده و حداکثر فرکانس آن نیز بیشتر بوده است (۴.۷ گیگاهرتز در برابر ۴.۴ گیگاهرتز).

ای ام دی رایزن 7 6800HS

با توجه به آزمایش‌های PassMark، رایزن ۷ ۶۸۰۰HS از نظر عملکرد در جایگاهی بین تراشه‌های اینتل i5-12500H و i7-12700H قرار می‌گیرد. با این وجود، میزان هزینه‌ی مصرفی این تراشه در سال حدود ۲۲ درصد کمتر از تراشه‌های اینتل است. تراشه‌های شرکت اینتل به توان ۴۵ واتی نیاز داشته و تعداد هسته‌های آن‌ها نیز بیشتر از رایزن ۷ ۶۸۰۰HS بوده و از این رو عملکرد بهتری را ارئه می‌دهند.

نظر شما در مورد تراشه‌های شرکت ای ام دی چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از شرکت‌های ای ام دی و اینتل عملکرد بهتری را در سال ۲۰۲۲ خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید