گوگل استارتاپ Raxium را برای توسعه پروژه واقعیت افزوده خود خریداری کرد - تکفارس 
گوگل استارتاپ Raxium را برای توسعه پروژه واقعیت افزوده خود خریداری کرد - تکفارس 

گوگل استارتاپ Raxium را برای توسعه پروژه واقعیت افزوده خود خریداری کرد

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:15
گوگل

گوگل یکی از شرکت‌هایی است که اهداف بلندپروازانه‌ای برای توسعه فناوری واقعیت افزوه دارد. این شرکت قبلا در سال ۲۰۲۰ یک شرکت سازنده عینک به نام North را خریده بود و حالا این شرکت اعلام کرده است که استارتاپ Raxium را خریداری کرده است.

استارتاپ Raxium در کالیفرنیا مستقر است و ۵ سال از عمر آن می‌گذرد. این شرکت در حوزه ساخت نمایشگرهای microLED برای دستگاه‌های واقعیت افزوده فعال است و خرید آن توسط گوگل می‌تواند گام بزرگی در تحقق اهداف این غول دنیا باشد.‌ نمایشگرهای microLED فناوری نوظهوری هستند و کاربرد آن‌ها عمدتا در پنل‌های بزرگ و‌ گران‌قیمت است.

البته شرکت Raxium هنوز محصولی عرضه نکرده است، اما فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ آن باعث تولید microLEDهای بهینه‌ و‌ ارزان‌تری خواهند شد این نمایشگرهای قابلیت استفاده در ساعت‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت افروده را دارند. خرید این استارتاپ توسط گوگل نشان می‌دهد که گوگل برای توسعه محصولات واقعیت افزوده خود بسیار جدی است. گفته می‌شود گوکل برای خرید این شرکت ۱ میلیارد دلار پرداخت کرده است.

گوگل در حوزه فناوری‌های واقعیت افزوده تازه‌کار نیست و قبلا یک عینک AR به نام گوگل گلس ارائه کرده بود. با این حال، این محصول نتوانست نظر مشتریان را به خود جلب کند.

شرکت‌های دیگری مثل متا و مایکروسافت نیز تمرکز خود را روی واقعیت افزوده گذاشته‌اند و سرمایه‌گذاری هنگفتی در این زمینه کرده‌اند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم با اضافه شدن گوگل به این جمع، رقابت غول‌ها چگونه خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید