متا امسال مهندسان جدید کمتری استخدام می کند - تکفارس 
متا امسال مهندسان جدید کمتری استخدام می کند - تکفارس 

متا امسال مهندسان جدید کمتری استخدام می کند

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 15:01
متا

بلومبرگ گزارش داده است که متا قصد دارد برای کاهش هزینه‌های خود، نیروی جدید کمتری استخدام کند. متا ظاهرا این تصمیم را به خاطر افت درآمدهایش در سه ماهه اخیر می‌گیرد.

طبق این گزارش، متا استخدام نیروهای میان‌رده تا ارشد را در این شرکت متوقف یا کند کرده است و در هفته‌های گذشته نیز استخدام مهندسان پایین‌رده را متوقف کرده بود.

سخنگوی متا گفته است:

ما به‌طور مستمر در حال ارزیابی نیروها موردنیاز خود برای مشاغل مختلف هستیم و با توجه به احتمال کاهش درآمد شرکت در ماه‌های آینده ما مجبور به کند کردن روند استخدام‌های خود هستیم. با این‌حال، ما همچنان به توسعه نیروی کار خود برای اطمینان از وضعیت مناسب شرکت ادامه خواهیم داد.

گزارش مالی اخیر متا هرچند فراتر از انتظارات بود، اما انتظار می‌رود درآمدهای این شرکت در سه ماهه دوم امسال به‌خاطر عوامل مختلفی کاهش بیابد. یکی از این عوامل، جنگ روسیه و اوکراین است که باعث شده درآمدهای حاصل از مشتریان روشی کاهش بیابد. از طرف دیگر، تقاضا برای تبلیغات در اروپا و برخی مناطق نیز کاهش یافته است و این عامل نیز می‌تواند باعث کاهش درآمدهای متا شود.

متا همچنین انتظار دارد ۱۰ میلیارد از درآمدهای خود را به خاطر سیاست‌های اپل در iOS از دست بدهد. اپل اخیرا قابلیت جدیدی ارائه کرده است که دسترسی کاربران به تبلیغات را محدودتر می‌کند. به این ترتیب، فیس لوک برای نمایش تبلیغات به کاربران باید رضایت آن‌ها را جلب کند و دیگر به‌طور خودکار نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.