با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 
با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 

با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید

سپهر بندزر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:03
گردشگری فرهنگی

فرهنگ یک کشور نقش حیاتی در انتخاب آن به‌عنوان یک مقصد در زمینه گردشگری فرهنگی و یا حذف آن از فهرست بازدیدکنندگان دارد، زیرا تمامی اجزا و مهره‌های اصلی یک کشور مانند: غذاهای معروف، سنت قدیمی، معماری کهن و شب‌نشینی‌ها در جذب گردشگران تأثیر بسزایی دارند.

فرهنگ جذاب و گیرای هر کشور می‌تواند ما را به بازدید و تجربه آن دعوت کند. گردشگری فرهنگی یکی از زیرمجموعه‌های گردشگری است که سالانه مردم بسیاری را از سرتاسر جهان برای دیدن جنبه‌های مختلف فرهنگی ه‍ر کشور دعوت می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا با ۱۷ کشور برتر در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شویم، پس با وب‌سایت تکفارس همراه باشید.

ایتالیا

با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 

کشور ایتالیا لبریز از جاذبه‌های گردشگری مشهور است که هرکدام به فرهنگ این کشور گره‌خورده‌اند. سالن ورزشی در شهر مرکزی رم، کلیسای Sistine در واتیکان، قایق‌های Gondola، کانال‌های پر پیچ‌وخم در ونیز، کلیسای جامع در فلورانس، قصر مجذوب‌کننده Di san فرانسیسکو در Asisi و برج پیزا و بسیاری از این جاذبه‌های فرهنگی از مواردی شناخته شده در سطح جهانی هستند که با مطالعه این میراث غنی می‌توانیم به تاریخ کهن آنها پی ببریم.

علاوه بر این، چینش مختلف اقامتگاه جزیره ای مدیترانه در ساحل Amalfi، راه‌های بین‌شهری و سواحل Sardinia و Sicily به جذابیت فرهنگ این کشور اضافه شده است. وقتی که به بخش غذای این کشور می‌رسیم، دست‌پخت ایتالیایی با انواع و اقسام پیتزا و پاستاهای مشهور که در کشورهای مختلف جهان به فروش می‌رسد مشهور است.

هند

با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 

هند با ۲۹ منطقه و ۲۹ فرهنگ متفاوت به‌عنوان کشوری با مجموعه‌ای از فرهنگ‌های محتلف در سراسر شبه‌قاره شناخته می‌شود. تاریخ این کشور چندین هزار سال قدمت دارد و فرهنگ‌های متنوع این کشور ترکیبی از مذاهب، غذا، موسیقی، فیلم، هنر، فلسفه و بسیاری از زمینه‌های دیگر است که در نوع خود منحصربه‌فرد هستند.

مناطق Rajasthan, Tamil Nadu, Uttar Pradesh و Uttaranchal به‌عنوان بهترین گزینه‌ها برای قدرت‌نمایی فرهنگ این کشور شناخته می‌شوند. این موارد ذکر شده مناطقی هستند که در آنها دژهای نظامی خارق‌العاده، قصرها، معابد باستانی، مقبره‌های قدیمی و محدوده‌ای از کوه هیمالیا که خشت خدا نامیده می‌شود در آن قرار دارد.

اتحاد بین مردمان مختلف هند بافرهنگ‌های متنوع آنها باورنکردنی است و به طور مشابه هر ایالت از این کشور، زبان، غذا، لباس، آهنگ‌های محلی، رقص و حتی فیلم‌های انحصاری خود (به‌غیراز بالیوود) را دارد. گردشگری فرهنگی در هند یک نیروی محرکه اصلی است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند و در سال‌های آینده رشد خواهد کرد.

ویتنام

گردشگری فرهنگی

ویتنام که یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است به دلیل تأثیر فرهنگ کشورهایی مانند چین کمتر دیده شده و مردم کمی از فرهنگ زیبا و خاص آن باخبر هستند. طراوت و شادابی فرهنگ ویتنام در لباس‌های مردم این کشور نمایان است. لباس‌های So Giao Linh و  So Tu Than از سبک های سنتی و پرطرفدار این کشور هستند که مدل مردانه آن یک لباس یقه دار و مدل زنانه آن یک لباس چهار تکه است.

غذا یکی دیگر از جاذبه‌های دلربای این کشور است. برنج وعده اصلی غذای مردمان این کشور را تشکیل می‌دهد که با آبگوشت میل می‌شود و همچنین، نودل و سوپ‌های نودل از وعده‌های باب میل مردم هستند. تایلند کشوری درحال‌توسعه است که با کمبود زیرساخت‌ها و فناوری مواجه شده، ولی زیبایی‌های طبیعی این کشور مانند: تپه‌ها، دریاچه‌های بکر، مناظر جهان وحش و موارد دیگر از دلایلی است که این کشور در فهرست بسیاری از مسافران قرار می‌گیرد.

ژاپن

گردشگری فرهنگی

فرهنگ ژاپن، چندوجهی و بی‌نظیر است و در کنار سنت قدیمی و عمیق آن در زمینه‌های مختلفی مانند: فناوری، مد، فشن پیشرفت کرده است. اگر بر عکس بقیه، شما به دنبال فرهنگ هستید، ژاپن با اجتماعات گوناگون و مردم سخت‌کوش و مهربان کشور موردنظر شما خواهد بود.

شما در این کشور انضباط، ابهام‌زدایی آداب‌ورسوم اجتماعی، غذا خوردن با چاپستیک و احترام دوطرفه را یاد خواهید گرفت که در ریشه‌های تمدن این کشور گره خورده و گردشگران مختلف را بافرهنگ خود آشنا می‌کند. ژاپن همچنین، بهشت طرفداران خوراکی‌های خوشمزه مانند سوشی و رامی است که در کنار نوشیدنی‌های معروف آن مانند چای سبز یا موچا میل می‌شود و دیگر طعم‌های دلپذیر و متنوع آن حس طراوت و شادابی را به شما منتقل می‌کند.

کتاب‌ها و مجلات مانگای ژاپنی که با نام کمیک در کشورهای دیگر نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از پدیده‌های جهانی این کشور است که داستان‌های گوناگون آن از افسانه‌های ژاپن نشئت‌گرفته و در تولید فیلم‌ها و پویانمایی‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد ژاپن دارای فرهنگی درحال‌رشد است و موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از فرهنگ کهن آن را به نشان می‌دهد.

اسپانیا

کلیسای جامع سانتیاگو ده کومپوستلا (Santiago de Compostela Cathedral)

اسپانیا از دیگر کشورهای زیبای جهان بافرهنگ زنده است که با نوشیدنی‌های سنتی، تیم‌های فوتبال مطرح و جشن‌های متنوع به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای توریستی جهان شناخته می‌شود. اسپانیا در تاریخ خود شاهد درگیری‌های بسیاری بوده و قبایل ژرمن، رومی‌ها و اعراب شمال آفریقا در آن حکم‌فرمایی می‌کردند.

این کشور بعدها آمریکا را مستعمره خود کرد که در آن زمان قدرتمندترین کشور بود و چنین اتفاقاتی تأثیر عمیقی بر فرهنگ این کشور در دوران مدرن داشته است. مردم اسپانیا به ثبات سلامتی، پیوند خانواده و سخت‌کوشی باور دارند؛ بنابراین، پیروی از سنت  Siesta باعث شد تا مردان پس از کار به خانه رفته و وعده‌های غذایی را با خانواده خود صرف کنند.

جشن‌های مختلفی در اسپانیا وجود دارد که بر مبنای فرهنگ این کشور تدارک‌دیده‌شده و تا امروز برگزار می‌شود. جشن گاو سواری در Pamplona در بین جشن San fernin و در ماه July برگزار می‌شود. رویداد پرتاب گوجه‌فرنگی در ۲۸ اوت ۲۰۱۹ برای اولین‌بار برگزار شد که در آن مردم به سمت همدیگر گوجه‌فرنگی پرتاب می‌کنند.

فرانسه

گردشگری فرهنگی

بیشتر مردم آگاه هستند که فرانسه مرکز فشن، هنر و معماری در اروپا است، ولی فرهنگ این کشور تنها به این گزینه‌ها محدود نمی‌شود. جالب است بدانید که کلمه فرهنگ  از کشور فرانسه نشئت‌گرفته و فرهنگ این کشور پیچیده است. مردم فرانسه اهمیت بالایی برای سنت‌ها و برابری قائل هستند و دید آنها نسبت به رقابت، عشق و جنسیت روشنفکرانه است.

نوشیدنی و غذاهای مخصوص این کشور در  زندگی مردم و صنعت گردشگری فرهنگی نقش اساسی دارند و شیک‌پوشی یکی از باورهای این مردم است که موجب ساخت برندهای مطرحی با نام  Chanel, Lou’s Vuitton, Dior و Hermes شد. هنر نیز یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر فرانسه است که از خیابان‌ها تا موزه‌های معروف مانند Louvre را دربرگرفته و خلاقیت‌های متنوعی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

کانادا

با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 

به‌طورکلی، فرهنگ کانادا ترکیبی از فرهنگ کشورهایی مانند: فرانسه، بریتانیا و آمریکا است. تفاوت بزرگ فرهنگ کانادا با این کشورها این است که مردم کانادا خوش‌رو، باادب و مهربان هستند.

مردم این کشور به مهمان‌نوازی باور دارند و همین برخورد سبب شده تا بسیاری از مهاجران و گردشگران این کشور را مانند کشور خود دوست داشته باشند. کانادا میزبان اقلیت‌های مختلف از سرتاسر جهان است که بخش قابل‌توجهی از جمعیت آن را تشکیل می‌دهد.

کانادا دارای مجموعه‌ای از هنرمندان و به‌ویژه هنرهای نمایشی با صدها سالن و مرکز نمایش در سرتاسر این کشور است. جشنواره‌های نمایشی بسیاری مانند جشنواره  Shaw و جشنواره شکسپیر استراتفورد وجود دارند که طرفداران ادبیات می‌توانند از آن لذت ببرند.

چین

با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 

کشور اژدها پرجمعیت‌ترین و یکی از  قدرت‌های اقتصادی درحال‌توسعه است که با سرعت خارق‌العاده‌ای در حال پیشرفت است. این کشور یک تمدن باستانی است که در حوضه‌های حاصلخیز رودخانه زرد در شرق آسیا قرار گرفته و انسان بیش از ۲۵۰۰۰۰ است که در این شبه‌قاره به زندگی ادامه می‌دهد.

چین در این دوره شاهد بسیاری از سلسله‌ها، پادشاهان، اصلاحات مذهبی و اجتماعی بوده و به همان اندازه از لحاظ فرهنگی و سنت غنی‌ سازی شده و تدریس کنفیوس به‌شدت بر ادبیات، هنر و فرهنگ کشور تأثیر گذاشته است.

این کشور مجموعه‌ای از مکان‌های پرماجرا و سنت‌های کهن است. از  رشته‌کوه‌ها گرفته تا دشت‌های حاصلخیز، جنگل‌های گرمسیری و مناطق خشک بیابانی که موجب شده تا چین از لحاظ جزئیات و آب‌وهوا متنوع باشد و فرصت‌هایی برای تجربه تمام جنبه‌های جغرافیایی در این کشور فراهم کند.

با حمایت کنفوسیوس و بودیسم، ساختار فرهنگ این کشور مانند دیوار چین استوار بوده و بسیاری از کاخ‌ها و قلعه‌ها، اکنون به‌عنوان میراث قدیمی این ملت شناخته می‌شوند.

ترکیه

استانبول (ترکیه)

ترکیه کشوری فرا قاره‌های است که انتهای شرق و غرب را در هم می‌آمیزد و فرهنگ آن ادغام شگفت‌انگیزی از سنت‌های شرقی و تأثیرات غربی است. استانبول بزرگ‌ترین شهر این کشور است که می‌توان  این ترکیب را به‌وضوح در آن مشاهده کرد.

کشور ترکیه در بین بسیاری از منابع آبی مانند دریای سیاه، دریای مدیترانه و دریای آژه قرار گرفته و زندگی متنوعی را که میراث‌فرهنگی‌های ایرانی، یونانی، کردی ترکی است حفظ می‌کند. این کشور با شاهکارهای معماری سنتی مانند: مسجد آبی، مسجد سوفیا، برج گالاتا، آب‌انبار باسی لیکا و کاخ دولما تزیین شده و به دلیل خط ساحلی وسیع خود دارای سواحل درخشان و زیبای فیروزه‌ای مانندک ساحل کلئوپاترا، ایزتوزو، دره پروانه‌ها، ساحل کاباک، ساحل گلمیس سیلارس و موارد دیگر است.

یکی از ویژگی های این کشور این است که در محدوده کوهستانی نمروتش واقع شده و با تراس‌های سفید منظره‌ای بکر را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. بازارهای بزرگ، مقبره‌های مجلل و موزه‌ها از دیگر مواردی هستند که به زیبایی این کشور اضافه می‌کنند.

اتریش

با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 

اتریش با رشته‌کوه‌های با شکوه خود به‌عنوان یکی از زیباترین کشورها یادشده و توسط دیگر کشورهای همسایه خود در خشکی محصور شده است. این کشور به‌خاطر بناهای تاریخی، قلعه‌ها و کاخ‌های باستانی شهرت دارد. وین پایتختی این کشور اروپایی و یکی از شهرهای غنی در زمینه فرهنگ و موسیقی است که حتی به نام شهر موسیقی نیز شناخته می‌شود.

اتریش سرشار از مناظر طبیعی است و چه قله‌های سفیدکوه‌های آلپ و یا سواحل این کشور  هر دو سرگرمی‌های مهیجی را برای شما فراهم می‌کنند. قصر Hofburg, Belvedere, Schonbrunn,Mirabell, Albertina, اسامی جاذبه‌های فرهنگی و معماری این کشور هستند و کافه‌های زیبا، سالن اپرا و گالری‌های موسیقی و هنر این کشور به‌عنوان هویت زادگاه موت زارت نامیده می‌شود.

اتریش با قرارگرفتن در قلب اروپا به‌عنوان کشوری برای علاقه‌مندان طبیعت و هنر شناخته می‌شود و از تمامی آنها برای بازدید از این کشور دعوت می‌کند.

آمریکا

با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 

ایالات متحده آمریکا، کشوری متشکل از ۵۰ ایالت مختلف است که هرکدام فرهنگ متفاوتی دارند و به دلیل زیرساخت‌های توسعه‌یافته و پیشرفت‌های پی‌درپی در زمینه فناوری، به‌عنوان یک کشور قدرتمند شناخته می‌شود. آمریکا کشوری کهن نیست، ولی به دلیل تحول در زمینه‌های فرهنگ و اجتماع پیشرفت کرده و به‌خاطر آسمان‌های خراش‌های متعدد، ساختمان‌هایی با طراحی پیشرفته، موزه‌ها، پارک‌های تفریحی و گالری‌های هنری‌اش معروف است.

مجسمه آزادی نیز یکی دیگر از جاذبه‌های این کشور است که توسط مردم فرانسه به آنها هدیه داده شد. به دلیل صنعت فیلم پیشرفته این کشور و هالیوود که در سانفرانسیسکو واقع شده، علاقه‌مندان سینما به این مکان جذب می‌شوند و در شهرهای مختلف هنرمندان به نمایش استعدادهای خود و اجرای نمایش و موسیقی می‌پردازند.

ایالت میامی و سواحل آن‌یکی از دلایل اتراق کردن گردشگران و لذت بردن از پیاده‌روی بر روی شن‌ های نرم است. از دیگر مکان‌های دیدنی این کشور می‌توان به کلیسای جامع ملی واشنگتن، تئاترهای دالبی، کاخ ایولانی، پارک دیزنی، پارک مرکزی، منهتن، پارک ملی گرند کنیون، ساحل کورونادو و موارد دیگر اشاره کرد.

امارات متحده عربی

با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 

امارات متحده عربی یک پادشاهی مستقل است که از هفت امارت تشکیل شده و ابوظبی پایتخت آن است. این کشور یکی از ثروتمندترین و توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان است و گفته می‌شود که انسان برای مدت‌زمان طولانی در آن سکونت داشته و تاریخ این کشور پیچیده و غنی است.

اسلام دین ملی این کشور است و مساجد زیبایی در شهرهای مختلف آن ساخته شده و مجتمع‌های تجاری و جزایر زیبایی نیز برای سرگرم شدن بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. هر یکی از هفت امارت دارای ویژگی و شگفتی‌های معماری است. در ابوظبی نمی‌توان مسجد شیخ زاید، جزیره سعدیات، جزیره الریم، برج البحر و خودروهای فراری را از دست داد و در دبی نیز، نقاطی مشابه مانند برج خلیفه، نخل جمیرا، نهر دبی و فواره دبی قرار دارند که از دیگر مکان‌های گردشگری این کشور هستند.

برزیل

با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 

برزیل که عنوان بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی و یکی از چندفرهنگی‌ترین و متنوع‌ترین کشور را از نظر قومیتی یدک می‌کشد، سرزمینی است که چندین شاخه زیست‌محیطی در آن هماهنگ هستند. برزیل که در مرکز اقیانوس اطلس قرار دارد، دارای نوار ساحلی وسیع و سواحل بسیاری است.

با وجود بسترهای رودخانه آمازون، این کشور دارای جنگل‌های استوایی گسترده‌ای است و گونه‌های گیاهی و جانوری گوناگونی در این جنگل‌ها قرار دارند. برزیل یک بهشت گرمسیری است که از نظر فرهنگی غنی و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.

برزیل که به دلیل سواحل، معماری مستعمراتی، موزه‌های زیبا و جشن‌های باستانی معروف است، از آن به عنوان نمونه‌ای بارز از سبک زندگی جدید یاد می‌شود. بعضی از جاذبه‌های گردشگری معروف این کشور عبارت‌اند از: Sugar Loaf  در ریودوژانیرو، Cristo Carnival, Redentor Lguaca Falls, جنگل‌های بارانی آمازون، معماری مدرن Peloyrinho,Brasilica در سالوادور و Ouro Preto.

سنگاپور

با ۱۷ کشور فعال در زمینه گردشگری فرهنگی آشنا شوید - تکفارس 

سنگاپور کشوری جزیره‌ای است که در جنوب شرقی واقع شده و به دلیل خیابان‌های تمیز و ساختمان‌های بلند و مدرن  شناخته شده است. این کشور آسیایی که ترکیبی از تمدن‌های مختلف است، به‌خاطر طعم‌های مختلف و معماری مدرن نیز مشهور است.

بودائیسم و هندوئیسم بر سنت مذهبی سنگاپور تأثیر بسزایی گذاشته‌اند که باعث شده تا زیارتگاه‌ها و معابد زیبایی برای این مذاهب ساخته شود.کلیساهای بزرگی نیز در این کشور ساخته شده که نشان‌دهنده نفوذ مسیحان است. برخی از مکان‌های مهم که بازدیدکنندگان باید از آنها دیدن کنند عبارت‌اند از: Garden Bay, Sentosa Merlino, Singapore Flyer,Marian Bay,Sri Marianna، معبد دندان بودا و موارد دیگر است.

تایلند

گردشگری فرهنگی

تایلند که با نام سیام شناخته می‌شد، کشوری در جنوب شرقی آسیا است که فرهنگ و سنت هند و چینی را در خود جای‌داده و یکی از سریع‌ترین اقتصادهای درحال‌رشد جهان است.

تایلند در پایتخت خود که بانگکوک نام دارد، مناظر شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد و دارای زیارتگاه‌های متعددی است که به بودا اختصاص‌داده‌شده و این معابد گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. غذاهای تایلندی نیز با طعم‌های مختلف و دلپذیر ذائقه مردم جهان را تغییر داده‌ و بسیاری از گردشگران از بازارهای خوراکی آن استقبال می‌کنند.

این کشور آسیایی که به‌خاطر ماساژ اسپا، سواحل، زیارتگاه‌های بودایی و تفریحات متنوع شناخته می‌شود، به معنای واقعی همانند تکه‌ای از بهشت است.

از کاخ‌ها و زیارتگاه‌های مجلل مانند کاخ بزرگ، معبد بودای زمرد، Wat Arun  Ratchavararam, Wat phra Thai, DOI Suthep  و Bang pa گرفته تا سواحل غواصی مانند:کارون بیوچ، غار  Phra Nang, ساحل Jo Samer,So Nang,Kata Noi, Mae، همگی به عنوان جواهری بر بروی تاج تایلند قرار دارند که به ارزش آن اضافه می‌کنند.

ایران

گردشگری فرهنگی

ایران کشوری است که به داشتن چهارفصل مشهور است. طول و عرض جغرافیایی فلات مرتفع ایران به نحوی است که مناطق کویریَ، نیمه کویریَ، کوهستانی و جلگه‌های حاصلخیز را در کنار هم در خود جای داده است که تنوع اقلیمی بالایی را در پی خواهد داشت. از شمال تا جنوب کشور تنوع آب‌وهوایی، از معتدل و مرطوب تا گرم و خشک همگی در این تکه از بهشت واقع شده اند.

با چنین تنوع گسترده‌ای در تمام طول سال می‌توان نقطه‌ای برای گردشگری و لذت بردن از آب‌وهوای خاص هر منطقه یافت. بیشتر گردشگران از غذاهای ایرانی خیلی راضی هستند و از مزه انواع کباب‌ها، پلوها، آش‌ها و حلواهای ایرانی تعریف می‌کنند.

ایران امروزه از اقوام زیادی از جمله: فارسی‌زبانان، آذری، کرد، لر، بختیاری، بلوچ، مازندرانی، گیلک، قشقایی، عرب، لک، تالشی، ترکمن، خلج، آشوری، کلدانی، مندایی (صائبی)، تات، گرجی، سیستانی، ارمنی، و یهودی تشکیل شده است.
در ایران در مجموع حدود ۷۵ زبان و گویش رواج دارد و بزرگ‌ترین گروه‌های زبانی ایران را فارسی، ترکی آذربایجانی، کردی، ترکمنی، گیلکی، مازندرانی، خلجی، تالشی، لری، بختیاری، عربی، بلوچی، لکی، دیلمی، تاتی، ارمنی، آشوری، مندایی، گرجی، عبری، کلدانی و غیره تشکیل می‌دهند.

بریتانیا

برج لندن // جاذبه‌های گردشگری انگلستان

بریتانیا شامل چهار کشور به نام‌های انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است. این بخش بر روی فرهنگ نظارت می کند و تجارت بخش مهمی از آنرا تشکیل می دهد. میراث بریتانیا قرن‌ها قدمت دارد و توسط خانواده سلطنتی نگهداری می شود. حس کلاسیک را هنوز می‌توان در دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج تجربه کرد و کاخ‌ها، قلعه‌ها و موزه‌های متعددی وجود دارند که ارزش و قدمت آنرا دو چندان می کنند.

شهرهایی مانند لندن، ادینبورگ و حمام کاخ‌های بسیاری مانند کاخ باکینگهام، کاخ هالیوود و کاخ شارلوتنبورگ در گذشته ساخته شده‌اند و بسیاری از موزه‌های زیبا مانند موزه لندن، موزه بریتانیا، موزه ادینبورگ و حمام‌های رومی با طراحی منحصر بفرد خود بازدیدکنندگان را به وجد می آورند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید