اندروید ۱۳ مجوزهای اپلیکیشن‌های جانبی را محدودتر خواهد کرد - تکفارس 
اندروید ۱۳ مجوزهای اپلیکیشن‌های جانبی را محدودتر خواهد کرد - تکفارس 

اندروید ۱۳ مجوزهای اپلیکیشن‌های جانبی را محدودتر خواهد کرد

افشین نوری
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 22:33
اندروید 13

گوگل هفته گذشته سرانجام اولین نسخه بتا اندروید ۱۳ را عرضه کرد. این نسخه فقط برای گوشی‌های پیکسل ارائه شده که شامل مدل‌های پیکسل ۴ تا پیکسل ۶ پرو می‌شوند. این نسخه شامل همه ارتقاهایی می‌شود که در پیش‌نمایش دوم توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ وجود داشت که از آن جمله می‌توان به درخواست مجوز ارسال نوتیفیکیشن برای اپلیکیشن‌ها اشاره کرد.

اندروید ۱۳

اما همانطور که می‌دانید سرویس‌های دسترسی اندروید یکی از جاهایی است که همواره محل نفوذ هکرها بوده است. گوگل قصد دارد در اندروید ۱۳ محدودیت‌هایی را برای اپلیکیشن‌های نصب شده خارج از پلی استور (سایدلود) ایجاد کند تا میزان حملات بدافزارها و فیشینک را کاهش دهد. به این ترتیب هکرها دیگر قادر به به فریب کاربران برای نصب اپلیکیشن‌های جعلی نخواهند بود.

البته این قابلیت هم‌اکنون در نسخه بتا ۱ اندروید ۱۳ قابل‌دسترس است و اپلیکیشن‌های نصب شده خارج از پلی استور نمی‌توانند از سرویس‌های دسترسی اندروید ۱۳ استفاده بکنند‌. ضمن اینکه اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور نیز به‌طور پیش‌فرض امکان استفاده از سرویس‌های دسترسی اندروید را ندارد.

به هر حال، به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد با این اقدامات سطح امنیت اندروید ۱۳ را بالا ببرد و اگر چنین اتفاقی بیافتد مسلما شاهد تحول بزرگی در این سیستم‌عامل خواهیم بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.