اینستاگرام فید تمام‌صفحه را به صورت آزمایشی ارائه کرد - تکفارس 
اینستاگرام فید تمام‌صفحه را به صورت آزمایشی ارائه کرد - تکفارس 

اینستاگرام فید تمام‌صفحه را به صورت آزمایشی ارائه کرد

افشین نوری
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 19:12
اینستاگرام

اینستاگرام اخیراً قابلیت‌های متنوعی برای پلتفرم خود عرضه کرده است و حالا قصد دارد قابلیت فید تمام‌صفحه را به آن اضافه کند. این شرکت از امروز شروع به تست این قابلیت کرده است.

در حالت فید تمام‌صفحه، عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده در فید، کل صفحه نمایشگر را پوشش خواهند دادند و اینستاگرام در واقع می‌خواهد با ارائه این قابلیت تجربه کاربران از دیدن عکس و ویدیو را بهبود ببخشد.

نکته جالب اینکه در حالت تمام‌‌صفحه، همه کامنت‌ها، لایک‌ها و سایر اطلاعات مربوطه در بالای تصاویر و ویدیوها قرار دارند و نه در پایین آن‌ها.

اینستاگرام

ضمنا پنل استوری‌ها نیز دیده نمی‌شود و متا گفته است که کاربران به‌زودی از قسمت بالای نمایشگر به آن دسترسی پیدا خواهند کرد. اما گزینه‌های ریلز، سرچ، شاپینگ و پروفایل کاربر همچنان در پایین صفحه قابل‌دسترس هستند‌. نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌ها و سایر گزینه نیز در بالای صفحه قرار خواهمد داشت.

اینستاگرام با ارائه این قابلیت قصد رقابت با تیک تاک را دارد و در بخش ویدیوهای کوتاه نیز خالقان محتوا را به‌شدت تشویق به درآمدزایی از سرویس ریلز خود می‌کند.

البته اینستاکرام بسیاری از کاربران روس خود را به‌خاطر جنگ اوکراین و‌ مسدود شدن این پلتفرم در داخل روسیه از دست داده است. طبق آمار منتشر شده، مدت‌زمان سپری شده توسط کاربران روس در اینستاگرام از ۱۳ دقیقه در ماه بهمن به ۱ دقیقه در ماه اردیبهشت رسیده است. این آمار ممکن است روی تعداد گاربران فعال اینستاگرام تاثیر بگذارد و باید ببینیم که این شرکت چه تمهیداتی برای برای منظور می‌اندیشد

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید