تاریخ عرضه تراشه های سری رایزن ۷۰۰۰ مشخص شد - تکفارس 
تاریخ عرضه تراشه های سری رایزن ۷۰۰۰ مشخص شد - تکفارس 

تاریخ عرضه تراشه های سری رایزن ۷۰۰۰ مشخص شد

مهدی حلوائی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 19:15
ای ام دی رایزن 7000

ای ام دی امروز در خبری تایید کرد که نسخه‌ی لپ تاپ تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ با نام رمز دراگون رینج (Dragon Range) در سال ۲۰۲۳ میلادی در دسترس قرار خواهند گرفت. این تراشه‌ها برای استفاده در نوت بوک‌های گیمینگ بالارده طراحی شده‌اند.

تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ بر اساس معماری Zen 4 طراحی شده‌اند اما ای ام دی هنوز فرآیند تولید مورد نظر برای استفاده در این تراشه‌ها را اعلام نکرده است. با این وجود، گفته می‌شود که این تراشه‌ها از فرآیند ۵ نانومتری شرکت TSMC بهره خواهند برد. ای ام دی همچنین تراشه‌های لپ تاپ فینکس (Phoenix) و دسکتاپ رافائل (Raphael) از سری رایزن ۷۰۰۰ را نیز در دست ساخت دارد. در حال حاضر به‌طور قطعی نمی‌توان گفت که ای ام دی در این سری از تراشه‌های خود از فناوری جدید ۳D V-Cache استفاده کند.

ای ام دی رایزن 7000

ای ام دی همچنین امروز اعلام کرد که نسخه‌ی دسکتاپ سری رایزن ۷۰۰۰ در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد و این تراشه‌ها از حافظه‌ی DDR5 و استاندارد PCIe 5.0 پشتیبانی خواهند کرد. تاریخ عرضه‌ی تراشه‌های سری رایزن ۷۰۰۰ امروز در حالی اعلام شده که اخیراً گزارش عملکرد مالی ای ام دی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ نیز منتشر شده بود. بر اساس این گزارش، درآمد ای ام دی در سه‌ماهه‌‌ی اول سال جاری میلادی ۷۱ درصد بیشتر از بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ بوده است.

نظر شما در مورد تراشه‌های ای ام دی چیست؟ به‌نظر شما این شرکت باید چه ویژگی‌هایی را در نسل جدید تراشه‌های خود ارائه دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.