چین و هند بزرگترین مانع ایلان ماسک برای تحقق رویاهای او در توییتر خواهند بود - تکفارس 
چین و هند بزرگترین مانع ایلان ماسک برای تحقق رویاهای او در توییتر خواهند بود - تکفارس 

چین و هند بزرگترین مانع ایلان ماسک برای تحقق رویاهای او در توییتر خواهند بود

افشین نوری
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 14:57
چین و هند بزرگترین مانع ایلان ماسک برای تحقق رویاهای او در توییتر خواهند بود - تکفارس 

ایلان ماسک به‌تازگی توییتر را به قیمت ۴۳ میلیارد دلار خرید است و قصد دارد تغییرات جدیدی در این پلتفرم ایجاد کند. با این حال، به نظر می‌رسد ماسک برای اجرایی کردن ایده‌های خود با در دو کشور چین و هند به مشکل بر خواهد خورد.

قاره آسیا حدود ۵۰ درصد از جمعیت دنیا را در خود دارد و می‌تواند ظرفیت خوبی برای رشد توییتر باشد. اما در روی دیگر سکه، این قادره می‌تواند چالش‌های بزرگی بر سر راه توییتر ایجاد کند.

ایلان ماسک گفته است که قصد دارد سانسور را از شبکه اجتماعی توییتر حذف کند و این موضوع می‌تواند به ضرر کشورهایی مانند چین و هند باشد. توییتر در حال حاضر ۳۸ میلیون کاربر فعال در آمریکا و ۱۷۹ میلیون کاربر در سایر کشورهای دنیا دارد، اما این شرکت برای فعالیت در کشورهای مختلف نیاز به هماهنگی با قوانین داخلی این کشورها دارد.

کشور چین هرچند توییتر را فیلتر کرده است، اما ماسک احتمالا تمرکز خود را روی این کشور خواهد گذاشت.دلیل آن هم این است که چین یک بازار بسیار عالی برای شرکت تسلا ماسک است و شاید او به همین خاطر تصمیم بگیرد که که قوانین توییتر را با خواسته‌های دولت چین هماهنگ بکند. به هر حال، روابط آینده توییتر و چین یکی از مهمترین موضوعاتی است که در حال حاضر مطرح است.

هند نیز یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیاست و حدود ۵۰۰ میلیون کاربر اینترنت دارد. دولتمردان این کشور نگاه ویژه‌ای به توییتر دارند و در حال حاضر، نخست‌وزیر این کشور ۷۸ میلیون فالوور در توییتر دارد. توییتر در سال‌های اخیر تقریبا هماهنگ با سیاست‌های هند عمل کرده است و حالا مشخص نیست که در زمان ایلان ماسک روابط این دو چگونه خواهد بود.

در هر حال باید منتطر بمانیم و ببینیم سیاست‌های توییتر در زمان ایلان ماسک چه تغییراتی خواهد کرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید