فاش شد: لیست گوشی های شیائومی که مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهند بود - تکفارس 
فاش شد: لیست گوشی های شیائومی که مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهند بود - تکفارس 

فاش شد: لیست گوشی های شیائومی که مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهند بود

افشین نوری
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:55
اسنپدراگون 8 نسل 1

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس قرار است به‌زودی معرفی شود و تاکنون شایعات زیادی درباره آن وجود داشته است. حالا لیست گوشی‌های آینده شیائومی که مجهز به این پردازنده خواهند بود منتشر شده است.

به نظر می‌رسد شیائومی بزرگترین مشتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهد بود و حداقل ۶ گوشی این شرکت در سال ۲۰۲۲ از آن استفاده خواهند کرد.‌

این گوشی‌ها عبارتند از:

  • شیائومی ۱۲ اولترا
  • شیائومی می میکس فولد ۲
  • شیائومی ۱۲S
  • شیائومی ۱۲S پرو
  • ردمی K50S پرو
  • شیائومی ۱۲T پرو.

این اطلاعات را تیم وب‌سایت Xiaomiui با بررسی کدهای رابط کاربری MIUI به دست آورده‌اند و مدعی شده‌اند که شیائومی هم‌اکنون در حال توسعه چندین گوشی با اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ پلاس است.

در این کدها به تراشه‌ای به نام SM8475 اشاذه شده است که در اصل نام رمزی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس است. این کدها به اسم رمزی ۶ گوشی شیائومی اشاره دارند که نام رسمی آن‌ها در بالا ذکر شد.‌

در بین این ۶ گوشی، شیائومی ۱۲ اولترا احتمالا اولین گوشی شیائومی خواهد بود که مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهد شد. این گوشی احتمالا این ماه یا ماه آینده معرفی خواهد شد.

شایعات قبلی نیز به دو‌گوشی می میکس فولد ۲ و ۱۲T پرو اشاره کرده بودند و شیائومی احتمالا دو‌ گوشی پرچمدار دیگر به نام‌های ۱۲S و ۱۲S پرو را نیز در سال جاری معرفی خواهد کرد.

تراشه اسنپدراکون ۸ نسل ۱ پلاس مزیت‌های خوبی نسبت به مدل قبلی خود خواهد داشت و کوالکام در این تراشه به جای فناوری ۴ نانومتری سامسونگ از فناوری ۴ نانومتری TSMC استفاده خوهد کرد. این اتفاق باعث خواهد شد تا تراشه جدید کوالکام عملکرد بهتر و مصرف انرژی بهینه‌تری خواهد داشت.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این تراشه کی رنگ واقعیت به خود خواهد دید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید