ایموجی نوتو گوگل نوستالژی را به وب باز می گرداند - تکفارس 
ایموجی نوتو گوگل نوستالژی را به وب باز می گرداند - تکفارس 

ایموجی نوتو گوگل نوستالژی را به وب باز می گرداند

مهدی ملکی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:34
ایموجی گوگل

گوگل به تازگی یک پک فونت ایموجی جدید به نام نوتو (Noto) را معرفی کرده که سعی می‌کند بسیاری از پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه را به حالت اول بازگرداند.

ایموجی‌های این پک با الهام‌گیری از زمانی که دنیای ارتباطات تا این حد پیشرفت نکرده بود، چندان پیچیده نیست و تنها از ۱۷۶ ایموجی تشکیل شده است. این یک تضاد آشکار با ۳۶۳۳ ایموجی موجود در استاندارد یونیکد را نشان می‌دهد.

گوگل برای دست‌یابی به هدف خود وادار شده تا رنگ تمام ایموجی‌های موجود در این پک را حذف کند. این فرایند مشکلات زیادی را برای گوگل ایجاد کرد، با این حال نتیجه فایق آمدن بر آن‌ها، نوتو ایموجی جدید این شرکت است.

حذف جزئیات و رنگ از ایموجی‌های کنونی و تبدیل آن‌ها به خطوط و اشکال عادی، مسلماً کار ساده‌ای نبوده است. تیم گوگل که روی این پروژه مشغول بوده، ملاحظات زیادی را برای انجام آن در نظر داشته است. برای مثال آ‌ن‌ها چطور باید پرچم کشورها را در فقدان رنگ‌ها، به شکل درستی نمایش می‌دادند؟ گوگل یک راه خلاقانه را برای حل این مشکل در پیش گرفت. تیم مذکور سعی کرد پرچم هر کشور را با کد ISO آن طراحی و از سایر پرچم‌ها متمایز کند.

از طرفی گوگل در بازطراحی شخصیت‌های انسانی هم با مشکل مواجه شد، در نتیجه تصمیم گرفت به سال ۲۰۱۳ بازگردد و از طراحی حبابی قدیمی برای حل این مشکل بهره بگیرد. به هر نحو گوگل اکنون تمام مشکلات را پشت سر گذاشته و هنوز هم ما شاهد فونت پک ایموجی‌هایی هستیم که بسیار مدرن به نظر می‌رسند.

توسعه دهندگان قادر به تغییر رنگ، پشتیبانی از حالت روشن و تیره و نمایش این ایموجی‌ها به شکل بولد یا سبک در فونت‌ها هستند. اگر تمایل دارید، می‌توانید خروجی نهایی پروژه گوگل با تمام حالت‌هایش را که بالغ بر بیش ۳۰۰۰ ایموجی است، از این لینک دانلود کنید.

این غول دنیای فناوری اخیراً اصلاً در این زمینه بیکار ننشسته است. مجموعه آیکون‌های متریال گوگل یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در وب بود که مدتی پیش گوگل یک مجموعه به‌روز شده دیگر به نام متریال سیمبولز را نیز تحت آن منتشر کرد.

متریال سیمبولز (Material Symbols) مجموعه‌ای متشکل بیش از ۲۵۰۰ آیکون است. این مجموعه حاوی دکمه‌های رایج و آیکون‌هایی است که در چند دسته، طبقه‌بندی شده‌اند: اکشن‌های رابط کاربری، اکشن‌های رایج، اجتماعی، تجارت و تراکنش، تصاویر و عکس‌ها، فعالیت‌ها، سخت‌افزار، فرمت‌بندی متن، ارتباط، صوتی و تصویری، حمل و نقل، فعالیت‌ها، سخت‌افزار، اندروید، حریم شخصی و امنیت، نقشه‌ها، سفر، برند، خانواده و … برخی از دسته‌بندی‌های مجموعه متریال سیمبولز گوگل هستند.

دقیقاً‌همانند ایموجی‌های نوتو، هر آیکون این مجموعه قابلیت شخصی‌سازی رنگ و پس‌زمینه، وزن‌ها،‌ سایه‌ها و هر ابعادی در کمیت پیکسل را داراست. آیکون‌های متریال سابق گوگل نیز برخی قابلیت‌های شخصی‌سازی را شامل می‌شدند اما معمولاً پیکربندی آن‌ها به فعال یا غیرفعال کردن گزینه‌ها خلاصه می‌شد. برای مثال شما نمی‌توانید وزن هر آیکون را به مقدار مورد نظر خود تغییر دهید.

منبع: XDA-Developers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید