عملکرد بهتر انویدیا جی فورس MX450 در رقابت با اینتل Iris Xe - تکفارس 
عملکرد بهتر انویدیا جی فورس MX450 در رقابت با اینتل Iris Xe - تکفارس 

عملکرد بهتر انویدیا جی فورس MX450 در رقابت با اینتل Iris Xe

مهدی حلوائی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:30
انویدیا MX450

تا پیش از عرضه‌ی تراشه‌های نسل ۱۰ اینتل، بهترین راه برای اجرای بازی‌ روی لپ تاپ‌ها استفاده از تراشه‌های سری MX انویدیا مانند MX250 ،MX150 و MX350 بود. در آن زمان تراشه‌ی گرافیکی اینتل UHD Graphics 620، که بسیاری از اولترابوک‌ها از آن‌ استفاده می‌کردند، توان اجرای بازی‌های سبکی مانند Rocket League و یا DOTA 2 با نرخ فریم مناسب را نداشت اما اینتل Iris Xe با عملکرد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد بهتر خود باعث شد تا اجرای بازی روی لپ تاپ‌های باریک و سبک نیز ممکن شود.

پس از عرضه‌ی تراشه‌های نسل ۱۱ اینتل، که از گرافیک مجتمع Iris Xe بهره می‌بردند، بسیاری از شرکت‌ها از گرافیک مجتمع جی‌فورس MX شرکت انویدیا اجتناب کردند و از راهکار شرکت اینتل در محصولات خود بهره بردند. این کار باعث شد تا شرکت‌ها بتوانند لپ تاپ‌های باریک، سبک و بادوام‌تری را به بازار عرضه کنند. حالا عملکرد تراشه‌ی گرافیکی MX450 در ۱۵ لپ تاپ مختلف مورد آزمایش قرار گرفته و ظاهراً لپ تاپ‌های مجهز به این تراشه به‌طور میانگین عملکرد بهتری را در اجرای بازی‌ها نسبت به نمونه‌های مجهز به تراشه‌ی Iris Xe G7 (با ۹۶ واحد اجرایی) داشته‌اند.

بر اساس نتایج بنچمارک‌ ۳DMark، عملکرد تراشه‌ی انویدیا MX450 در اجرای بازی‌های Fortnite و DOTA 2 چیزی بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد و در بازی Tiny Tina’s Wonderland نیز ۳۰ درصد بهتر از تراشه‌ی اینتل Iris Xe G7 بوده است. با این وجود، تراشه‌های گرافیکی اینتل و ای ام دی نیز فاصله‌ی چندانی با MX450 نداشته‌اند و از این رو ممکن است که برتری انویدیا در این بخش از بازار ثبات چندانی نداشته باشد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید