Burga: سهم بازار گوشی هوشمند اپل رشد قابل‌توجهی کرده است - تکفارس 
Burga: سهم بازار گوشی هوشمند اپل رشد قابل‌توجهی کرده است - تکفارس 

Burga: سهم بازار گوشی هوشمند اپل رشد قابل‌توجهی کرده است

افشین نوری
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:23
Burga: سهم بازار گوشی هوشمند اپل رشد قابل‌توجهی کرده است - تکفارس 

طبق جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Burga، سهم بازار گوشی هوشمند اپل در طول یک سال گذشته از ۱۵ به ۱۸ درصد رسیده است.

در حال حاضر،همه بازارهای حوزه فناوری از جمله گوشی هوشمند با مشکلات زیادی مثل کمبود تراشه مواجه هستند اما حتی در چنین شرایطی اپل توانسته به رشد خود ادامه دهد و در یه ماهه گذشته تبدیل به بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا بشود. عامل اصلی موفقیت اپل در این بخش، ارائه محصولات نوآورانه و توجه به بازارهای مختلف بوده است.

اپل

در حالیکه اپل با رشد ۲۰ درصدی در سهم بازار خود مواجه شده است، رشد سامسونگ در سه ماهه گذشته فقط ۹.۰۹ درصد بوده است که البته باز هم اپل پشت‌سر سامسونگ قرار دارد. با این حال، اگر اپل بتواند به رشد مستمر خود ادامه دهد مطمئنا بعد از مدتی خواهد توانست جایگاه سامسونگ را متزلزل کند. سامسونگ هم‌اکنون ۲۴ درصد از بازار جهانی موبایل را در اختیار دارد، در حالیکه سهم اپل ۱۸ درصد است.

نکته جالب اینکه سه شرکت مهم چینی یعنی شیائومی، اوپو و ویوو در طول سه ماهه گذشته با کاهش سهم بازار خود مواجه شده‌اند. برای مثال سهم بازار شیائومی ۷.۱۴ درصد افت کرده است و سهم دو شرکت اوپو و ویوو نیز ۲۰ درصد کاهش یافته است.

نکته بعدی این است که عملکرد اپل را نمی‌توان با سایر شرکت‌ها مقایسه کرد چونکه این شرکت عمدتا گوشی‌های رده بالا تولید می‌کند در حالیکه بقیه شرکت‌ها هر نوع گوشی‌ای ارائه می‌‌کنند و محصولات‌شان طیف وسیعی از مشتریان را پوشش می‌دهند‌.

شاید موفقیت اپل به این دلیل باشد که گوشی‌های رده‌بالای خود را با قیمت بالاتری می‌فروشد و از طرف دیگر مشتریان وفادارتری نیز دارد. ضمن اینکه نوآور‌های این شرکت قابل‌مقایسه با سایر شرکت‌ها نیست و شاید یک یکی دیگر از دلایل موفقیت این شرکت، حضور گسترده‌اش در بازارهای نوظهور باشد.

سری آیفون ۱۳ اپل باعث زنده شدن دوباره اپل در بازار چین شد و تا قبل از آن، مشتریان چینی به دنبال خرید محصولات هواوی بودند. اما حالا هواوی کلا از بازار گوشی هوشمند کنار رفته و اپل توانسته جای آن را بگیرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید