آیفون نخست وزیر اسپانیا توسط جاسوس افزار پگاسوس مورد حمله قرار گرفت - تکفارس 
آیفون نخست وزیر اسپانیا توسط جاسوس افزار پگاسوس مورد حمله قرار گرفت - تکفارس 

آیفون نخست وزیر اسپانیا توسط جاسوس افزار پگاسوس مورد حمله قرار گرفت

مهدی حلوائی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 20:19
نخست وزیر اسپانیا

مقامات اسپانیایی امروز در خبری اعلام کردند که گوشی‌ آیفون پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، و مارگاریتا روبلز، ویزر دفاع این کشور، اخیراً توسط نرم‌ افزار جاسوسی پگاسوس (Pegasus) مورد حمله قرار گرفته است.

بر اساس گزارش مقامات دولت اسپانیا، گوشی آیفون پدرو سانچز از ماه می ۲۰۲۱ به پگاسوس آلوده شده است اما در حال حاضر مشخص نیست که چه کسی مسئول این حمله بوده است. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقامات اسپانیایی گزارش داده است که هنوز داخلی و یا خارجی‌بودن عامل این حمله مشخص نشده است. این خبر در حالی منتشر شده است که اخیراً گوشی ۶۰ نفر از افراد مرتبط با جنبش جدایی‌خواهان کاتالونیا نیز توسط جاسوس‌افزار پگاسوس مورد حمله قرار گرفته‌ بود.

پگاسوس جاسوس‌افزاری است که توسط شرکت اسرائیلی NSO Group طراحی شده است. این نرم افزار جاسوسی، که امکان کنترل کامل گوشی‌های آیفون را نیز در دسترس هکرها قرار می‌دهد، توسط دولت‌ها و دیگر نهادها برای نظارت بر فعالان، خبرنگارها و رقبای سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپل مدتی پیش از شرکت NSO Group برای ساخت این جاسوس‌افزار شکایت کرده بود و به‌نظر می‌رسد که این شرکت اسرائیلی به‌زودی وادار خواهد شد تا به پشتیبانی خود از پگاسوس پایان بدهد.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید