ویدیوی تست دوام شیائومی ۱۲ پرو [تماشا کنید] - تکفارس 
ویدیوی تست دوام شیائومی ۱۲ پرو [تماشا کنید] - تکفارس 

ویدیوی تست دوام شیائومی ۱۲ پرو [تماشا کنید]

افشین نوری
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 12:26
شیائومی 12 پرو

شیائومی سال گذشته از سری شیائومی ۱۲ رونمایی کرد و حالا یک یوتیوبر معروف به نام JerryRigEverything ویدیوی مربوط به تست‌های دوام مدل شیائومی ۱۲ پرو را در کانال خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد این گوشی استحکام کافی در برابر خراش و خم شدن را دارد. ‌

اولین تستی که رو این گوشی انجام شده تست خمش است که‌ نشان می‌دهد شیائومی ۱۲ پرو نیز مانند گلکسی S22 اولترا مقاومت خوبی در برابر خم شدن دارد. درست برعکسِ گوشی وان پلاس ۱۰ پرو که در تست خم کردن با دست از وسط شکسته بود.‌

شیائومی ۱۲ پرو دارای بدنه محکمی از جنس آلیاژ آلومینیوم است و همچنین از پوشش گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد. این ویژگی‌ها باعث شده تا مقاومت این گوشی بالاتر از حد انتطار باشد. همانطور که در ویدیو مشاهده می‌کنید، هنگام خم کردن این گوشی صداهای ریزی شنیده می‌شوند که معمولا همه گوشی‌‌‌ها هنگام خم شدن این نوع صدا را ایجاد می‌کنند.

با این حال، شیائومی ۱۲ پرو در تست آتش چندان مقاوم نبوده و نمایشگر آن قابلیت خود را در برابر شعله آتش از دست داد. اما در تست خراش با تیغه فلزی روی نمایشگر، حسگر اثرانگشت آن هیچ آسیبی ندید و همچنان قادر به شناسایی اثر انگشت بود.

البته خود نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو علیرغم اینکه از پوشش گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کرد، در تست‌های خراش آسیب‌های جدی به خود دید و تا سطح ۷ این آزمون را نتوانست دوام بیاورد.

در هر حال شیائومی ۱۲ پرو عملکردی خوبی در تست‌های دوام داشته است و این نشان می‌دهد که شیائومی توجه ویژه‌‌ای به مقاومت گوشی‌های پرچمدار خود دارد.

منبع: AndroidCentral

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید