ایلان ماسک: توییتر باید در بخش پیام های خصوصی از رمزگذاری سرتاسر استفاده کند - تکفارس 
ایلان ماسک: توییتر باید در بخش پیام های خصوصی از رمزگذاری سرتاسر استفاده کند - تکفارس 

ایلان ماسک: توییتر باید در بخش پیام های خصوصی از رمزگذاری سرتاسر استفاده کند

مهدی حلوائی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:11
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس، روز گذشته در خبری اعلام کرد که توییتر در بخش پیام‌های خصوصی (DM) باید همانند سیگنال و سایر پیام‌رسان‌های امن از رمزگذاری سرتاسر (E2EE) استفاده کند. ماسک که حالا در حال تکمیل کردن مراحل خرید توییتر است، قصد دارد تا تغییراتی مانند ارائه‌ی ویژگی‌های جدید و تبدیل الگوریتم‌های توییتر به متن باز را در این پلتفرم ایجاد کند.

در حال حاضر تمامی پیام‌های خصوصی که بین کاربران توییتر رد و بدل می‌شود، توسط فرد فرستنده، دریافت‌کننده و مدیران توییتر قابل مشاهده است. این یعنی پیام‌های خصوصی توییتر امنیت لازم را نداشته و مدیران این پلتفرم به‌راحتی می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در نتیجه هکرها نیز می‌توانند به این پیام‌ها دسترسی داشته و از آن‌ها برای آسیب‌زدن به افراد اشاره‌شده استفاده کنند.

رمزگذاری سرتاسر

رمزگذاری سرتاسر مانع از دسترسی گروه‌های شخص ثالث به پیام‌های خصوصی شده و در واقع تنها شخص ارسال‌کننده و دریافت‌کننده‌ی پیام خصوصی به کلید مورد نیاز برای رمزگشایی آن دسترسی دارند و طرف شخص ثالث عملاً توانایی بررسی محتواهای آن را نخواهد داشت. در حال حاضر از رمزگذاری سرتاسر به عنوان روشی مطمئن برای افزایش امنیت پیام‌ها یاد می‌شود اما برخی از افراد نیز آن را روش مناسبی برای مخفی‌کردن فعالیت‌های مجرمانه می‌دانند.

نظر شما در مورد رمزگذاری سرتاسر چیست؟ به‌نظر شما آیا این ویژگی باید به توییتر اضافه شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.